• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 اسفند 1402
کد مطلب : 219824
+
-

«فسیل» از دوبی قاچاق شد؟

نسخه غیرقانونی رکوردشکن گیشه۱۴۰۲ منتشر شد و به اکران آنلاین آمد

«فسیل» از دوبی قاچاق شد؟

فیلم رکوردشکن گیشه سرانجام لو‌ رفت.
نسخه قاچاق «فسیل» پرمخاطب‌ترین فیلم اکران۱۴۰۲ پس از نزدیک به یک سال اکران عمومی، در فضای مجازی منتشر شد و به فاصله چند ساعت، این فیلم در اکران آنلاین انتشار رسمی یافت. فیلم «فسیل» قرار بود در ایام نوروز به شبکه نمایش خانگی بیاید ولی وقتی نسخه با کیفیت این فیلم که این روزها هنوز در برخی سینماها در حال اکران است، در کانال‌های تلگرامی منتشر شد چاره‌ای جز انتشار سریع این فیلم باقی نماند.
فیلم «فسیل» اگرچه رکورد فروش فیلم در تاریخ سینمای ایران را شکست اما احتمالا عوامل و دست‌اندرکاران این فیلم برای اکران آنلاین برنامه‌ای را تدارک دیده بودند و لو رفتن نسخه آن در چند کانال مجازی برنامه اکران این فیلم در فضای رسانه‌ای را تغییر داد.

چه‌کسی «فسیل» را قاچاق کرد؟
انتشار نسخه قاچاق محصولات سینمای ایران، اتفاق تکرار‌شونده ماه‌های اخیر بوده است. آخرین فیلمی که به تازگی نسخه قاچاقش منتشر شد، فیلم «شب، داخلی، دیوار» بود؛ فیلمی که فاقد پروانه نمایش در ایران بود و پخش جهانی‌اش به پخش‌کننده‌ای خارجی واگذار شده بود.
لو رفتن فیلم توقیف شده وحید جلیلوند را می‌شد کنار اتفاق مشابهی در مورد آثاری چون «برادران لیلا» و «تفریق» گذاشت؛ فیلم‌هایی که به‌نظر می‌رسید پس از حضور در جشنواره‌های خارجی و نمایش در خارج از کشور، وارد شبکه قاچاق فیلم‌های سینمایی می‌شدند. این بار اما نسخه قاچاق فیلمی لو رفته که پرفروش‌ترین اثر سینمایی سال بوده است البته این فیلم هم در خارج از کشور به نمایش درآمده است. اواسط بهمن‌ماه «فسیل» همزمان با اکران در سینماهای ایران، در دوبی هم به نمایش درآمد. به این ترتیب احتمال دارد منبع انتشار فیلم «فسیل» هم خارج از کشور باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید