• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 اسفند 1402
کد مطلب : 219594
+
-

بوستان گفتگو

بوستان گفتگو



نماد صلح و دوستی
مجسمه‌ها و تندیس‌هایی که در نقاط مختلف پارک تعبیه شده از جذابیت‌های این بوستان است. یکی از معروف‌ترین آنها مجسمه حضرت مریم(س)؛ هدیه‌ای از طرف هنرمند بزرگ ایتالیایی فرانکو شیروکی است که به نشانه نماد صلح‌ودوستی بین ملل مختلف نصب شده است. همچنین حین گردش و قدم‌زدن در بوستان می‌توانید مجسمه‌های مشاهیر ایرانی همچون امیرکبیر، محمدعلی صنعتی، رودکی، سعدی،مدرس وهمچنین سیمون بولیوار را مشاهده کنید.

تماشای معماری ملل مختلف
این بوستان معماری منحصربه‌فردی دارد و در آن در کنار معماری ایرانی و ناب خودمان از معماری باغ‌های ایتالیا، چین و انگلیس هم الهام گرفته شده است. در طراحی و ساخت این پارک باتوجه به استفاده از پوشش گیاهی سایر نقاط جهان، می‌توانید شاهد فرهنگ ملل مختلف باشید. همچنین در این پارک مسیرهایی برای استفاده از کالسکه و معابر مناسب برای تردد ویلچر ساخته شده است.

از جشنواره غذا تا نمایشگاه گل و گیاه
در این بوستان جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متنوع  به مناسبت‌های مختلف در بسیاری از روزهای سال در بخش جنوبی بوستان برگزار می‌شود
که شامل نمایشگاه سالانه گل‌وگیاه، جشنواره غذا، جشنواره بین‌المللی مد و لباس، نمایشگاه حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، جشنواره انار، نمایشگاه لوازم‌التحریر و... است، اگر شانس بیاورید زمانی که برای گردشگری و پیاده‌روی به این بوستان می‌روید، همزمان با برپایی یکی از این نمایشگاه‌ها باشد می‌توانید از آنها هم دیدن کنید.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید