• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 9 اسفند 1402
کد مطلب : 219538
+
-

حمله ببر در قفس به یکی از عوامل برنامه‌ تلویزیونی

در پی ورود عوامل یک برنامه تلویزیونی به قفس ببر باغ وحش صفادشت و حمله این‌گونه به یکی از آنان، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان تهران گفت: ما آنجا حضور نداشتیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.
این نخستین بار نیست که باغ وحش صفادشت حادثه‌آفرین شده است. طی سال‌های اخیر گونه‌های مختلفی مانند ببر، زرافه، گورخر و شیردریایی در این مجموعه تلف شده‌اند. در جدیدترین اتفاق یک ببر در قفس به یکی از عوامل برنامه‌ای تلویزیونی حمله ور شد. به‌ گفته مصطفی جعفر یحیی، مدیر روابط‌عمومی شبکه تهران او تحت عمل جراحی قرار گرفته و هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو روند رو به بهبودی را می‌گذراند.
 محمد کرمی، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان تهران گفت: ما خودمان در آنجا حضور نداشتیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است؟ ورود عوامل صدا و سیما با هماهنگی ما نبوده؛ بلکه با هماهنگی مسئول مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت انجام شده است. از طرفی، چون از عوامل ما آنجا حضور نداشتند، نمی‌توانیم اظهارنظری در این خصوص داشته باشیم؛ ولی قاعدتاً ورود به قفس حیوانات تنها با اجازه مربی صورت می‌پذیرد و سایر عوامل اگر بخواهند ورود پیدا کنند، ممکن است این اتفاق برایشان رخ دهد.
محمد کرمی گفت: شهرداری ملارد مسئولیت باغ وحش صفادشت را بر عهده ندارد و قرارداد پیمانکار آن نیز تمام ‌شده و قرار است به یک شرکت خصوصی واگذار شود؛ بنابراین ما منتظر انجام سیر مراحل قانونی پیمانکار جدید در راستای تحقق این نقل و انتقال هستیم که باید مراحل قانونی آن طی و سپس پیمانکار به ما معرفی شود. بعد بحث اصلاحاتی که قرار است انجام بشود را ما پیگیری می‌کنیم.
کرمی در پایان گفت: این موضوع در حال بررسی است و در این راستا شهرداری نامه‌ای به ما ارسال کرده است که ما منتظر طی شدن مراحل قانونی آن هستیم. باغ وحش‌داری و نگهداری مراکز حیوانات بیشتر یک بحث هزینه‌ای است تا اینکه بخواهد جنبه اقتصادی داشته باشد. اگر کسی در جهت ارتقای فضای نگهداری از آنها اقدام کند، ما استقبال می‌کنیم؛ البته نحوه نگهداری و برنامه‌های مدیریتی و سرمایه‌گذاری شرکت جدید برای مدیریت باغ وحش صفادشت باید بررسی دقیق شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید