• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2195
+
-

در شهر

  باد و باران؛ تنها سد موجود در برابر آلودگی هوای تهران

ناپایداری‌های جوی که به شکل باد و باران از ابتدای فصل زمستان در تهران آغاز شده تاکنون اجازه نداده آلودگی هوای تولیدی وسایل نقلیه پایتخت، باعث تشدید آلودگی هوا شود. به گزارش همشهری، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: اطلاعات به‌دست آمده از سامانه پیش‌بینی آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد شاخص هوا در روز دوشنبه 4دی، در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس است. نظری افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هوا 12روز پاک، 201روز سالم، 62روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 4روز ناسالم برای همه بوده است. همچنین حسین شهبازی، مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر روز دوشنبه بوده و برای برخی ساعات وزش باد شدید با بزرگی بین 8تا 10متربرثانیه از سمت نواحی شمال‌غربی پیش‌بینی می‌شود. در روز سه‌شنبه نیز همراه با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار، وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بین 5تا 8متربرثانیه و بارش پراکنده باران طی برخی ساعات به‌ویژه در شبانگاه دور از انتظار نیست. همچنین طی 2روز آینده دما روند کاهشی خواهد داشت. براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، طی روز دوشنبه شرایط کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.       حذف طرح ترافیک در سال 97 هنوز قطعی نیست

مصوبه حذف طرح ترافیک سالانه هنوز به شورای‌عالی ترافیک ارجاع نشده و تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه قطعی نیست. پوریا محمدی، دبیر شورای‌عالی ترافیک به باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع حذف طرح ترافیک در شهر تهران از سوی مدیران شهری و برخی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شده است. وی افزود: این مباحث تنها در حد برخی پیشنهادها بوده و هنوز هیچ تصمیم قطعی‌ای در این زمینه گرفته نشده است. دبیر شورای‌عالی ترافیک درخصوص مباحث مطرح شده در شورای شهر تهران مبنی بر جزئیات طرح ترافیک سال ۹۷ خاطرنشان کرد: در جلساتی که پیش از این با مسئولان شهر تهران داشته‌ایم به موضوع حذف طرح ترافیک و اعمال برخی جزئیات در طرح اشاره شده، اما هیچ کدام از این موضوعات قطعی نیست. وی شورای‌عالی ترافیک را تصمیم‌گیرنده نهایی در رابطه با جزئیات طرح ترافیک دانست و اظهار کرد: در شرایطی که شورای شهر تهران موضوع اعمال تغییر در طرح ترافیک سالانه را به تصویب برساند، این مبحث در شورای‌عالی ترافیک مطرح می‌شود و این شورا تصمیم‌گیرنده نهایی در این زمینه خواهد بود.

    ششمین دوره جشنواره مشکات کلید خورد

ششمین دوره برگزاری جشنواره آموزشی- ترویجی مشکات با شعار «تهران؛ شهر امید، مشارکت و شکوفایی» در پایتخت کلید خورد. به گزارش همشهری، محمد روشنی، مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این خبر، یادگیری آموزش رفتار شهروندی را منجر به بهبود کیفیت زندگی و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و افزود: این آموزه‌ها به تقویت اخلاق اجتماعی و بسط همبستگی اجتماعی افراد جامعه در سطح محلی- ملی و جهانی منجر خواهد شد؛ لذا آموزش شهروندی به‌عنوان یک واقعیت اجتماعی از ویژگی‌های بارز نظام‌های مردم‌سالار و شاخص مهمی برای تحقق جامعه مدنی به شمار می‌رود.

    فضاهای فرهنگی، شهرها را برای شهروندان آرام‌بخش می‌کنند

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه فضاهای فرهنگی روح و روان انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، گفت: این فضاها با گذشت زمان رفتار‌های افراد را شکل داده و شهرهای سیال و آرام‌بخشی را برای شهروندان رقم خواهد زد. به گزارش همشهری، علیرضا جعفری با تأکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی با رویکرد بازگشت هویت تاریخی، فرهنگی و هنری به تهران ازجمله برنامه‌های شهرداری تهران است، گفت: تبدیل خانه شخصیت‌های تأثیرگذار فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی به خانه موزه، توسعه سینماها و مراکز تئاتر، باغ‌موزه‌ها و بسیاری دیگر از اماکن فرهنگی حاصل تلاش شهرداری تهران و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سال‌های اخیر است. وی ادامه داد: ساخت‌وساز و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی منجر به شکل‌گیری شهرهای سیال، پویا، با نشاط، سرزنده و دارای عملکرد تعاملات اجتماعی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :