• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219392
+
-

«عشق سال‌های وبا ؛ ترسناک و نه چندان رمانتیک

«عشق سال‌های وبا ؛ ترسناک و نه چندان رمانتیک

دلدادگان زیادی در سراسر دنیا، «عشق سال‌های وبا»- رمان سرشناس گابریل گارسیا مارکز نویسنده مشهور کلمبیایی- را پایانی خوش بر یک ماجراجویی عاشقانه می‌دانند، اما این ماجرا در دنیای خارج از رمان، چندان هم عاشقانه نیست.
در داستان مارکز، دلدادگان داستان در قایق منزل کرده و با برافراشتن پرچم وبا در آن، عامدانه ارتباط خود را با دنیای بیرون در حد گرفتن ارزاق و احتیاجات محدود می‌کنند تا پایان خوش و رمانتیک داستان را رقم بزنند. اما حالا، بروز چیزی شبیه وبا در یک کشتی تفریحی، هزاران نفر را اسیر دریاها کرده است؛ کشتی تفریحی نروژی که عازم آفریقای جنوبی بوده، به‌خاطر شیوع بیماری شبه وبا، نمی‌تواند در بنادر سر راه لنگر بیندازد و در دریا سرگردان شده است. این کشتی درخواست کرده تا در بندر پورت‌لوئیس، پایتخت کشور جزیره‌ای ماریتیوس در اقیانوس هند در نزدیکی آفریقا لنگر بیندازد اما مقامات به‌خاطر شیوع بیماری   آن را رد کرده‌اند. آنها گفته‌اند این درخواست را به‌خاطر خطرات بهداشتی رد کرده‌اند. 15نفر از مسافران این کشتی که علائم وبا دارند، قرنطینه شده‌اند. از آنها نمونه‌برداری شده است و مقامات منتظر پاسخ رسمی هستند. نماینده این خط کشتیرانی گفته است که برخی از مسافران، نشانه‌هایی از بیماری گوارشی از خود نشان داده‌اند. وبا در ماه‌های اخیر بارها در کشورهای جنوب آفریقا گزارش شده و کشور زامبیا به‌شدت درگیر این بیماری است. در یک سال گذشته، نزدیک به 200هزار نفر در 7کشور قاره آفریقا مبتلا شده و بیش از 3هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
کشتی نروژی پیش از پورت لوئیس قرار بوده در جزیره ری‌یوونیون لنگر بیندازد اما چون شرایط مهیا نبود، به این بندر نرفت. این کشتی 2هزار و 184مسافر و هزار و 26 خدمه دارد. قرار بوده تعداد زیادی از مسافران در پورت‌لوئیس کشتی را ترک کنند و مسافران جدید جای آنها را بگیرند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید