• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 8 اسفند 1402
کد مطلب : 219363
+
-

سلفی با صدرنشین

حساسیت لیگ برتر فوتبال ایران با مصاف امروز استقلال و سپاهان به اوج می‌رسد

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری 3مسابقه آغاز خواهد شد. البته بارش سنگین برف در برخی مناطق کشور، برگزاری برخی از این بازی‌ها را در هاله‌ای از ابهام فرو برده اما به‌نظر می‌رسد ‌با وجود تمامی مشکلات، در نهایت این بازی‌ها برگزار خواهد شد. تیم ملوان که قرار است امروز با فولاد روبه‌رو شود، روز گذشته در نخستین برنامه اعلام‌شده برای سفر به اهواز نتوانست به این شهر پرواز کند اما نهایتا عصر دوشنبه راهی اهواز شد تا امروز به مصاف تیم دوازدهم جدول برود. ملوان یکی از برترین تیم‌های لیگ در بازی‌های بیرون از خانه است و فولاد هم در بازی‌های خانگی تعداد باخت‌هایش بیشتر از بردها‌ست. ملوان در 16هفته اخیر فقط یک‌بار شکست خورده و فولاد در 5بازی اخیر فقط یک‌بار پیروز شده است.
عصر امروز در سیرجان هم یک مسابقه میان گل‌گهر و نساجی برگزار می‌شود و باید دید تغییر دوباره سرمربی در باشگاه نساجی می‌تواند روی این تیم تأثیر مثبت بگذارد یا نه. نساجی که با مهدی رحمتی به قعر جدول چسبیده بود با آلکاراز اسپانیایی هم نتوانست از این وضعیت رها شود تا بالاخره به سراغ چهره محبوب هوادارانش یعنی ساکت الهامی برود. مصاف امروز در سیرجان نخستین بازی ساکت الهامی در شروع دوباره‌اش با نساجی است. او با گل‌گهر روبه‌رو می‌شود که در 7بازی اخیرش هیچ شکستی نداشته و 9پله بالاتر از نساجی در رتبه ششم جدول قرار گرفته است.

   رکورد مورایس یا طلسم نکونام؟
اما مهم‌ترین بازی امروز جدال تیم‌های استقلال و سپاهان است که بعد از مدت‌ها شوروحال خاصی به ورزشگاه آزادی خواهد بخشید. استقلال در شروع دوباره لیگ برتر نخستین بازی خانگی‌اش را مقابل نفت آبادان بدون تماشاگر برگزار کرد. یک هفته بعد پرسپولیس هم در همین ورزشگاه و بدون تماشاگر به مصاف تراکتور رفت. به این ترتیب بعد از جام‌ملت‌ها و در شروع دوباره لیگ برتر این نخستین مسابقه‌ای است که در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگر برگزار می‌شود. با توجه به حساسیت این مسابقه بعید است که حتی سرمای هوا و بارش برف هم مانعی برای حضور پرتعداد هواداران در ورزشگاه باشد. استقلال در غیاب سپاهان که 2بازی‌اش در 2هفته گذشته عقب افتاده، همچنان صدرنشینی را در جدول لیگ حفظ کرده و فقط سپاهان آن‌هم درصورت بردن هر دو بازی عقب‌افتاده‌اش شانس رسیدن به تیم نکونام را دارد. سپاهان در روزهای پایانی دور رفت و در کمال تعجب با 3باخت متوالی روبه‌رو شد و صدر جدول را تقدیم استقلالی‌ها کرد. اما نکته امیدوارکننده برای اصفهانی‌ها این است که ژوزه مورایس معمولا مقابل تیم‌های بزرگ امتیازات خوبی جمع می‌کند و در 2فصل اخیر بارها و بارها رقبای اصلی را شکست داده است. مورایس 2بار در فصل گذشته و یک‌بار در فصل جاری با استقلال روبه‌رو شده و هر 3بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. او 2بار هموطن خودش ساپینتو و یک‌بار هم جواد نکونام را روی نیمکت استقلال شکست داده و البته بازی امروز سخت‌ترین مصاف او با آبی‌ها خواهد بود. استقلال با نکونام 15بازی متوالی را بدون شکست پشت سر گذاشته و امروز هم به کمتر از پیروزی رضایت نمی‌دهد. سپاهان که 5بازی اخیرش را در لیگ و آسیا باخته امروز کاپیتان خودش محمد کریمی را هم به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. این بازی حساس، شاید همین هفته صدرنشین را عوض نکند اما نقش بسیار مهمی در تعیین تیم قهرمان در پایان لیگ خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید