• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219316
+
-

برف از آسمان ایران نمی‌رود

هوای بیشتر مناطق کشور، آنطور که پیش‌بینی‌ها نشان‌می‌دهد در روزهای آینده، ابتدا کمی بارانی و بعد با شدتی بیشتر برفی خواهد شد.
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  با اعلام این خبر گفت: از امروز (دوشنبه ۷ اسفند) در نوار غربی و جنوب کشور بارش کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه خواهد داشت.
به گفته ضیائیان عمده بارش‌ها در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود.
همچنین در این روز بیشینه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان است که به‌صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید است. فردا (سه‌شنبه) در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز همچنین در غرب سواحل دریای خزر و نیز برخی از مناطق شرق و جنوب شرق بارش پراکنده‌ای رخ می‌دهد.
اما چهارشنبه (۹اسفند) با تقویت سامانه بارشی به‌تدریج بارش برف و باران کل کشور به جز شمال شرق را فرا می‌گیرد و برای پنجشنبه (۱۰اسفند) به جز مناطقی از غرب و جنوب کشور، در سایر نقاط کشور بارش‌ها ادامه دارد. تا فردا در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور دما بین ۵ تا ۱۰درجه کاهش می‌یابد. پایتخت از امروز تا پایان هفته درگیر هوای سرد و باد و کولاک خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید