• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219304
+
-

ساحل سرسبز

تيم ملي فوتبال ساحلي ايران بعد از شکست از برزيل به بازي رده‌بندي رفت و با برتري قاطع 6 بر يک مقابل بلاروس به‌عنوان سوم جام‌جهاني رسيد

ساحل سرسبز

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با برتری قاطع، تیم ملی بلاروس را شکست داد و به مقام سومی جام‌جهانی رسید. ساحلی‌بازان ایران که محبوبیت خاص و ویژه‌ای نزد اهالی فوتبال دارند و هواداران با هیجان خاصی بازی‌های آنها را دنبال می‌کنند، طی 2روز گذشته شکست در نیمه‌نهایی و بلافاصله پیروزی در بازی رده‌بندی را رقم زدند و عنوان سومی خود را در دوره قبلی مجددا تکرار کردند. آنها ابتدا در روز شنبه مقابل برزیل قرار گرفتند و بازی بسیار نزدیکی مقابل این تیم مدعی داشتند.
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که در مراحل قبلی این رقابت‌ها اسپانیا، آرژانتین، تاهیتی و امارات را شکست داده بود، در بازی نیمه‌نهایی مقابل برزیل شروع بسیار خوبی داشت و حتی با 2گل از مدعی اول قهرمانی پیش افتاد. در این بازی که عصر روز شنبه برگزار شد، یوزهای ایرانی تیم شایسته اما بدشانسی بودند که نتوانستند برتری اولیه مقابل حریف سرشناس را تا پایان بازی حفظ کنند. حمید بهزادپور، مسلم مسیگر(کاپیتان)، سعید پیرامون، علی میرشکاری، محمد معصومی‌زاده، امیرحسین اکبری، سیدمهدی میرجلیلی، رضا امیری، مهدی شیرمحمدی، موحد محمدپور و محمدعلی مختاری با سرمربیگری علی نادری برخلاف بازی‌های گذشته که ابتدا از حریفان خود عقب می‌افتادند و در ادامه کام‌بک می‌زدند، این بار از برزیل با 2گل پیش افتادند اما به‌مرور این برزیلی‌ها بودند که ورق بازی را برگرداندند و 2گل خورده را جبران کردند. درحالی‌که بازی با نتیجه 2-2 تا یکی دو دقیقه پایانی پیش می‌رفت و به‌نظر می‌رسید کار به وقت اضافه خواهد کشید، این برزیل بود که از یک لحظه غفلت سفیدپوشان سود برد و گل سوم را زد. این گل آب سردی بر پیکر ستاره‌های سختکوش ایرانی بود و آنها دیگر زمانی برای بازگشت به بازی و جبران این نتیجه نداشتند. به این ترتیب، برزیل با پیروزی 3 بر 2 راهی فینال شد و ایران به بازی رده‌بندی مقابل بلاروس رسید.

   انتقام به سبک برزیل
ایران در حالی مغلوب برزیل شد که سال گذشته در فینال جام بین‌قاره‌ای این تیم را شکست داده بود و چنان‌که کاپیتان تیم ملی ایران در پایان بازی در میکسدزون ورزشگاه دوبی گفت، پیروزی باز هم می‌توانست سهم ساحلی‌بازان ایران باشد. مسلم مسیگر بعد از این مسابقه نزدیک، به خبرنگاران گفت: «همه تلاشمان را کردیم تا مقابل تیم قدرتمند برزیل، پیروز شویم. با تدابیر خوب کادر فنی هم پیش رفتیم و 2 بر صفر جلو افتادیم اما اتفاقات بازی طوری پیش رفت که در پایان مقابل برزیل شکست خوردیم. برزیل یکی از بهترین و قدرتمندترین تیم‌های فوتبال ساحلی جهان است و البته ما هم که در جمع 4تیم برتر جهان قرار گرفته‌ایم، از بهترین‌های جهان هستیم و می‌توانستیم برنده بازی باشیم.» مسیگر در پاسخ به این سؤال که آیا رسیدن به جمع 4تیم برتر جهان برای ایران کافی بود، گفت: «نه، ما از ابتدای حضور در جام‌جهانی، هدفمان این بود که به فینال راه پیدا کنیم و قهرمان شویم و اصلا به شکست در نیمه‌نهایی فکر هم نکرده بودیم. اگر بازی‌های ایران مقابل اسپانیا، آرژانتین و تاهیتی و حتی امارات میزبان را دیده باشید، متوجه می‌شوید که ایران چقدر شایسته حضور در فینال بود اما این اتفاق نیفتاد و از این بابت ناراحتیم، ولی باید تنها چند ساعت ناراحت باشیم و بعد از آن، به فکر پیروزی در بازی رده‌بندی و سوم‌شدن در جام‌جهانی و رفتن روی سکو باشیم.»

   برد محکم و قاطع
ساحلی‌بازان محبوب ایران در چنین شرایطی پا به دیدار رده‌بندی جام‌جهانی گذاشتند و مقابل تیم ملی بلاروس صف‌آرایی کردند. بلاروس در مرحله نیمه‌نهایی بعد از تساوی 3-3 مقابل ایتالیا، در ضربات پنالتی از لاجوردی‌پوشان شکست خورده و به دیدار رده‌بندی رسیده بود. در دیدار رده‌بندی اما خبری از بازی پایاپای و نتیجه نزدیک نبود، چون ایران از همان ابتدا برتری‌اش را به رخ بلاروس کشید و با برتری کامل این تیم اروپایی را شکست داد. این در حالی بود که یکی از برترین بازیکنان تیم ملی به‌دلیل مصدومیت در بازی با برزیل، این مسابقه را از دست داد و مقابل بلاروس غیبت داشت. سعید پیرامون، مهره باتجربه و تأثیرگذار تیم ملی فوتبال ساحلی در مصاف با برزیل از کشاله ران آسیب دید و به همین‌خاطر ایران بازی رده‌بندی مقابل بلاروس را در غیاب این بازیکن و با 11نفر آغاز کرد. حمید بهزادپور، مسلم مسیگر‌(کاپیتان)، امیرحسین اکبری، علی میرشکاری و محمد معصومی‌زاده ترکیب ابتدایی ایران را تشکیل می‌دادند و 6بازیکن دیگر هم نیمکت‌نشینان ایران بودند که به‌تناوب به زمین رفتند. این نفرات موفق شدند با نتیجه 6 بر یک بلاروس را شکست دهند‌ و به‌عنوان سومی جام‌جهانی برسند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :