• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219274
+
-

گل شانس

کدام بازیکنان وقتی گل می‌زنند شکست را دور نگه‌می‌دارند؟

گل شانس

بعضی بازیکنان به قول خرافاتی‌ها و وسواسی‌ها دستشان خوب است، یعنی پایشان خوب است؛ وقتی گل می‌زنند، امکان ندارد تیمشان ببازد و انگار با گلشان برای تیم طلسم یا باطل‌السحر شکست می‌گیرند. نمونه‌اش همین گابریل ژسوس و ارلینگ هالند که اولی همچنان مصدوم است و دومی تازه از مصدومیت برگشته و به زدن گل‌های خنثی‌کننده شکست برای تیمش ادامه می‌دهد. برخی هم نحس‌اند و گل که می‌زنند، تیمشان می‌بازد. زانکا تاکنون 4گل برای هادرزفیلد و برنتفورد زده که در هر 4مورد تیمش باخته. یا متیو لو تیسر که در طول دوران حرفه‌ای خود در لیگ سطح اول فوتبال انگلستان در 79بازی گل زد اما در 32درصد موارد در تیم شکست‌خورده قرار گرفت. گل‌زدن و برنده‌شدن کار هر کسی نیست. ببینیم این کار تخصص چه بازیکنانی بوده است.

Gabriel Jesus
گابریل ژسوس؛ گلزنی در60بازی، 55برد و 5تساوی

غیر از 4قهرمانی در لیگ برتر، گابریل ژسوس صاحب یک رکورد غبطه‌برانگیز دیگر در لیگ است. 73گل او در 202بازی لیگ برتر در 60بازی مختلف به ثمر رسیده است و هرگز منچسترسیتی و آرسنال با گلزنی او شکست نخورده‌اند. 159تا از بازی‌های لیگ برتری ژسوس از زمانی که او تابستان‌17-2016 به سیتی ملحق شد، انجام شده؛ دقیقا از همان موقعی که گواردیولا به باشگاه آمد. درصد پیروزی تیم‌ها با گلزنی این بازیکن 91.7درصد است که بهترین رکورد محسوب می‌شود. فقط 2بازیکن که در بیش از 20بازی بدون باخت گل زده‌اند، می‌توانند این رکورد را بهبود بخشند؛ پدرو 96.3درصد و آنتونیو والنسیا 95.7درصد.

James Milner
جیمز میلنر؛ گلزنی در 54بازی، 43برد و 11تساوی

جیمز میلنر در لیست جوان‌ترین گلزنان تاریخ لیگ برتر یا کسانی که بیشترین بازی را انجام داده‌اند هم حضور دارد. با اینکه او در پست‌های مختلفی غیر از مهاجم بازی کرده اما رکورد گلزنی خوبی دارد که البته خیلی از این گل‌ها از روی نقطه پنالتی بوده. میلنر در لیگ برتر در 54بازی در لیدز یونایتد، نیوکاسل، استون‌ویلا، سیتی و لیورپول گل زده است. فقط ژسوس در بازی‌های بیشتری از میلنر گل زده، بدون اینکه حتی یک مورد از آنها را باخته باشد. آقای قابل اعتماد هنوز برای تیم فعلی‌اش برایتون در این رقابت‌ها گلی نزده است.

Darius Vassell
داریوژ واسل؛ 46بازی، 36برد و 10تساوی

در 265بازی برای استون ویلا و منچسترسیتی 52گل در لیگ برتر به ثمر رساند. این گل‌ها در 46بازی به ثمر رسید و واسل در هر بازی شکست‌ناپذیر باقی ماند. واسل پس از گلزنی برای لسترسیتی در باخت 3 بر 2 مقابل ناتینگهام فارست در آوریل2011، خود را در تیم بازنده یافت اما خوشبختانه این اتفاق برای او در چمپیونشیپ افتاد و نه در لیگ برتر. پس از تساوی 2-2 انگلیس مقابل پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو2004، واسل آخرین ضربه پنالتی انگلیس را در ضربات پنالتی از دست داد و باعث حذف تیمش شد.

Erling Haaland
ارلینگ هالند؛ 34بازی، 29برد و 5تساوی

هرگز رکوردی مبتنی بر گل وجود نخواهد داشت که ارلینگ هالند در فهرست آن حضور نداشته باشد و این رکورد نیز استثنا نیست. بازیکن منچسترسیتی در 34بازی جداگانه لیگ برتر گل زده و تیمش به 29برد و 5تساوی رسیده است. چیزی که در مورد رکورد این بازیکن نروژی ترسناک است، این است که او با چه سرعتی به جمع 5نفر برتر این لیست رسیده است. او اخیرا از سالومون کالو جلو زده، درحالی‌که گل‌های کالو در 156بازی به ثمر رسیده و هالند فقط 56بازی در این رقابت‌ها انجام داده است.

Salomon Kalou
سالومون کالو؛ 32بازی، 29برد و 3تساوی

سالومون کالو مهاجم دیگری است که در روزهای لیگ برتری‌اش تنها برای یک تیم بازی کرده. اگرچه او در طول 6سال دوران حرفه‌ای خود در غرب لندن تنها یک عنوان قهرمانی لیگ برتر را با چلسی دارد اما همچنان بخشی از تیمی بود که هم جام‌حذفی و هم جام اتحادیه را در فصل 07-2006 به دست آورد و هم در لیگ برتر دوم شد و در 4فصل بعدی دوم، سوم، اول و دوم شد. کالو را مورینیو از فاینورد به باشگاه آورده بود. او تنها در یک فصل‌(11-2010) گل‌هایش دو‌رقمی شد اما هر زمان که او گل چلسی را به ثمر رساند، تیمش به آرامش رسید؛ گلزنی در 32بازی که 29برد و 3تساوی حاصل آنها بود.

Diogo Jota
دیگو ژوتا؛ 45بازی، 38برد و 7تساوی

فصل گذشته برای دیگو ژوتا یک فصل ناامیدکننده بود. او به‌دلیل مصدومیت فقط توانست 33درصد از دقایق لیگ را برای لیورپول بازی کند (1131دقیقه). او امسال هم در بازی با برنتفورد دوباره دچار مصدومیت شد اما قبل از آن با 9گل در 19بازی این فصل، رکورد فصل گذشته‌(7) خودش را شکست. شدت این مصدومیت تعیین می‌کند که آیا او برای نخستین‌بار از فصل 22-2021 (15) شانس دو‌رقمی‌شدن تعداد گل‌هایش را پیدا می‌کند یا نه. ژوتا در مجموع در 45بازی گل زده و تیمش باختی نداده و فقط 3بازیکن از او رکورد بهتری دارند. این پرتغالی در 33بازی مختلف لیگ برای تیم یورگن کلوپ گل زده‌ و یک‌بار هم در تیم بازنده حضور نداشته است. او در مرسی‌ساید شروعی عالی داشت و نه‌تنها نخستین بازیکن پس از رابی فاولر بود که در 10بازی اول خود 7گل به ثمر رساند، بلکه نخستین بازیکن لیورپول بود که در هر 4بازی خانگی اول خود در لیگ برتر موفق به گلزنی شد. او همچنین در 12بازی مختلف برای ولوز در طول دوران حضورش در مولینکس گل زد و نباخت؛ آن هم زمانی که ولوز تازه به لیگ برتر صعود کرده بود.

این 6نفر بازیکنان برتر لیست هستند اما نگاهی هم داشته باشیم به فهرست بازیکنانی که در بیش از 20بازی لیگ برتر گل زده و طعم شکست را نچشیده‌اند. پدرو (نرخ برد 96.3درصد) تنها در یکی از بازی‌هایی که در طول دوران حرفه‌ای خود در لیگ برتر انگلیس گل زد (تساوی یک - یک مقابل برنلی در فوریه2017) به برد نرسید. با توجه به جوانی و تیمی که در آن بازی می‌کند، گابریل مارتینلی از آرسنال می‌تواند به سرعت در لیست صعود کند، همچنین سیموس کولمن و کاپیتان اورتون.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید