• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 اسفند 1402
کد مطلب : 219271
+
-

باز می‌بارد آرام برف...

نگاه
باز می‌بارد آرام برف...

فاطمه عباسی- روزنامه‌نگار

سوز و سرما تنها چیزی نیست که با آمدن برف از راه می‌رسد؛ برف با شادی هم گره خورده و همین که فضا سفید و رؤیایی می‌شود، خیلی از ما دلمان غنج می‌رود از خانه بیرون بزنیم تا برف سر و شانه‌هایمان را هم سفید کند. برف‌بازی از آن خاطره‌هایی است که همیشه توی ذهن آدم می‌ماند و هیچ‌وقت هم تکراری نمی‌شود. این روزهای پایانی زمستان که برف شهر را سفید کرده، وقت لذت‌بردن از این موقعیت و ثبت خاطرات زمستانی است.

برف‌بازی با خانواده
 ساده‌ترین راه لذت بردن از برف، همین برف‌بازی است؛ به‌ویژه برای بچه‌ها که ذوق بازی‌کردن در برف و آدم‌برفی درست‌کردن را دارند. امروز را با خانواده به برف‌بازی بگذرانید چون ممکن است این آخرین برف امسال باشد و زمستان‌های این سال‌ها دیگر مثل قدیم نیست که 3‌ماه برف روی زمین بماند. این چند روز برفی را غنیمت بشمارید و از برف‌بازی لذت ببرید.

سُر بخوریم
 اگر به‌دنبال برف بیشتری برای بازی‌های جدی‌تر مثل اسکی، تیوپ‌سواری یا سر‌خوردن روی برف هستید، پیشنهادمان این است که پس از اطلاع از وضعیت راه‌ها و تجهیز خودرو به زنجیر سری به اطراف تهران مثل آبعلی یا دیزین بزنید و حتما هم یادتان باشد لباس گرم و مناسب بپوشید. اگر هم حال و حوصله این کارها را ندارید، قدم‌زدن توی برف را امتحان کنید؛ حتما خوشتان می‌آید.

دور‌زدن ترافیک
 معضل اصلی روزهای برفی، آن هم در شهری مثل تهران، ترافیک طولانی و خسته‌کننده آن است. برای اینکه از شر ترافیک خلاص شوید و بتوانید به گردش زمستانی‌تان در شهر برسید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و یک امروز را بی‌خیال خودروی شخصی شوید. یادمان باشد که در همه جای دنیا ترافیک برخی از خیابان ها و بزرگراه ها همزمان با بارش برف، سنگین می شود. بنابراین به جای ایراد گرفتن، بهتر است حوصله به خرج بدهیم و از نزول این نعمت الهی،لذت ببریم.

درخت را بتکان
 روزهای برفی مأموران شهرداری حسابی مشغول کارند و با شن‌پاشی و برف‌روبی رفت‌وآمد را برای شهروندان راحت‌تر می‌کنند. با این حال زحمت بکشید و برف روی درخت جلوی خانه‌تان را خودتان بتکانید تا کمر خم نکند و برفش روی سر عابران نریزد.

صرفه‌جویی کنیم
 هوا سردتر شده اما بهتر است حواستان به مصرف گاز باشد و در این چند روز به‌اندازه یک‌ماه گاز مصرف نکنید. صرفه‌جویی در روزهای برفی واجب‌تر است.

مراقب باشیم
 اول از همه مراقب خودتان باشید که وسط خانه‌تکانی یا برف‌بازی، سرما نخورید. بعد از آن مراقب سالمندان خانواده باشید که موقع بیرون‌رفتن روی برف سر نخورند. بهتر است حتما یکی از اعضای خانواده با آنها همراه شود تا اتفاقی نیفتد. کفش مناسب و خمیده و روی پنجه راه رفتن می‌تواند از سر خوردن جلوگیری کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید