• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 5 اسفند 1402
کد مطلب : 219209
+
-

تا انتخابات

کمتر از یک هفته تا انتخابات باقی مانده است و این روزها داغ‌ترین خبرها پیرامون ائتلاف احزاب و انتشار لیست‌های مشترک به چشم می‌خورد.
جریان مردمی جماران با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد با امنا ائتلاف خواهد کرد.
تسنیم خبر داده که شنبه قرار است لیست مشترک شورای ائتلاف و پایداری منتشر شود. پرویز سروری ضمن تأیید این خبر، گفت: با روند بسیار خوبی که دنبال کردیم، اگر مشکلی پیش نیاید لیست 30نفره که مورد توافق شانا و پایداری است، شنبه منتشر خواهد شد.
حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران هم گفته سوای اسامی حاضر، نفس انتشار لیست تهران توسط مطهری کار شایسته‌ای بوده. مرعشی اینطور گفته که حزب کارگزاران سازندگی ایران و احزاب ندای ایرانیان و اعتماد ملی به‌طور قطعی عضو جبهه اصلاحات ایران هستند و به هیچ وجه ائتلاف جدیدی بین این 3حزب اصلاح‌طلب با حزب اعتدال و توسعه و ستاد تبلیغاتی صدای ملت برای معرفی کاندیدا‌ها در سراسر کشور صورت نگرفته است.
درخصوص انتخابات خبرگان هم خبری مطرح شد و جبهه پایداری اعلام کرده که از لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه حمایت می‌کند.
علی مطهری، چهره خبرساز این روزهای انتخابات درباره لیست صدای ملت گفته که مهم‌ترین هدف آنها مسئله رفع تحریم‌هاست و بحث ایجاد توازن در سیاست خارجی و توازن در سیاست به غرب و شرق را در دستور کار داریم.
محمدرضا باهنر هم در مصاحبه‌ای درباره تغییر حوزه انتخابیه‌اش از تهران به کرمان اینطور بیان کرده که در مرحله ثبت‌نام و پیش ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران مراحل را انجام دادم، اما به‌دلیلی که این دوره به لحاظ سنی، آخرین دوره نامزدی و نمایندگی‌ام است، علاقه داشتم در خدمت مردم کرمان باشم.
اما از موضوعات جناحی اگر بگذریم این روزها برخی چهره‌های اثرگذار دعوت مردم برای مشارکت را در صفحات شخصی خود کلید زده‌اند.
حسین طاهری از مداحان جوان کشور توییتی منتشر کرده و اینطور نوشته که اگر رأی دادن ما بی‌فایده بود اینقدر دشمن برای رأی ندادن تبلیغ نمی‌کرد.
سید محمد مهدی میرباقری از وعاظ مشهور هم به مردم توصیه کرده به کسی رأی بدهید که طرفدار نظم جدید جهانی بر مدار قطب‌های جدید قدرت باشد نه بر مدار غربی‌ها. میرباقری در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشته ان‌شاءالله هم مشارکت، بالا برود و هم مردم به جریانی رأی دهند که توسعه‌گرا نباشد، بلکه طرفدار استقلال و پیشرفت اسلامی- ایرانی و طرفدار نظم جدید جهانی بر مدار قطب‌های جدید قدرت (نه بر مدار قدرت‌های غربی) باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید