• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2188
+
-

ناسزاهای ترامپ به مهاجران

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در گزارشی جنجالی نوشته است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری‌اش در یک نشست در کاخ سفید، به‌شدت از افزایش مهاجران انتقاد کرده و مدعی شده است که مهاجران اهل هائیتی، «همگی ایدز دارند».

براساس این گزارش، ترامپ که با وعده‌های جدی درباره کاهش تعداد مهاجران به کاخ سفید رسید، در یک جلسه سطح بالا در دفتر کارش در حضور تعدادی از اعضای رده‌بالای دولتش به‌شدت از آنها به‌خاطر اینکه به اندازه کافی تلاش نکرده‌اند تا از ورود مهاجران جلوگیری کنند، انتقاد کرده است.

او در همین جلسه با استناد به برگه آماری که داشته به مهاجران اهل هائیتی اشاره کرده و گفته است که همه آنها ایدز دارند. او در ادامه ضمن اشاره به مهاجران اهل نیجریه گفته است: وقتی که این مهاجران به آمریکا می‌آیند، دیگر حاضر نیستند به «آلاچیق‌های» خود در کشورشان برگردند. کاخ سفید استفاده از این کلمات توسط رئیس‌جمهور آمریکا را تکذیب کرده است، اما نیویورک‌تایمز در گزارش مفصل خود، به نقل از چند منبع که تعدادی از آنها در جلسه حضور داشته و تعدادی از آنها درباره این جلسه توجیه شده‌اند صحبت‌های ترامپ را نقل کرده است. براساس این گزارش نیویورک تایمز، او در همین جلسه از افغانستان هم به‌عنوان «بهشت تروریست‌ها» نام برده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید