• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218461
+
-

داروی فراموشی تیم‌ملی

نیم‌فصل دوم لیگ برتر آغاز شده و گرمای این بازی‌ها کم‌کم همه را از جو جام‌ملت‌ها خارج خواهد کرد

بعد از پایان رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا و فروکش کردن تب بازی‌های ملی، تنور مسابقات باشگاهی فوتبال از این هفته دوباره داغ می‌شود. نیم‌فصل دوم لیگ از دیروز با برگزاری یک مسابقه آغاز شد و امروز و فردا با 6بازی گرم‌تر می‌شود. 7بازی از 8بازی این هفته به سرانجام می‌رسند و فقط جدال تراکتور و سپاهان می‌ماند که به‌خاطر بازی سپاهان در آسیا به تعویق افتاده است.

   پیکان - نساجی
اولین بازی امروز  جدال پیکان و نساجی است؛ 2تیمی که در لیگ جاری به نتایج دلخواه نرسیده‌ و به همین دلیل سرمربیان خود را تغییر داده‌اند اما هنوز از این تغییر هم نتیجه مثبتی عایدشان نشده است. نه رضا عنایتی نتیجه مثبتی در پیکان گرفته و نه حضور آلکاراز در نساجی نتیجه مثبتی داشته. آخرین اتفاقی که با آلکاراز برای نساجی رخ داد حذف این تیم از جام‌حذفی آن هم با یک شکست خانگی مقابل آلومینیوم بود که هفته گذشته اتفاق افتاد. نساجی در رتبه ماقبل‌آخر جدول و در خطر سقوط است، پیکان هم فاصله چندانی با این منطقه ندارد. بازی امروز نشان می‌دهد کدام تیم برای فرار از این منطقه خطرناک شایسته‌تر است.

   شمس‌آذر - استقلال خوزستان
بازی رفت 2تیم در هفته اول، بازی 2تیم تازه صعودکرده از لیگ دسته‌اول بود که ظاهرا شرایط برابری داشتند. نتیجه بازی هم در نهایت یک- یک مساوی شد. امروز اما شرایط 2تیم اصلا مساوی نیست. شمس‌آذر با عملکرد خیره‌کننده‌اش در نیم‌فصل اول و با فوتبال چشم‌نوازی که ارائه می‌داد به پدیده این فصل لیگ برتر تبدیل شد و در مقابل استقلال خوزستان در قعر جدول قرار گرفت و هرگز از رتبه آخر تکان نخورد. استقلال فقط یک برد دارد که آن را هم در آخرین روزهای نیم‌فصل مقابل مس رفسنجان به‌دست آورد. شمس‌آذر البته در نیم‌فصل یکی دو مهره تأثیرگذارش را از دست داد و باید دید بدون آنها می‌تواند در اوج بماند یا نه.

   مس رفسنجان - هوادار
مس و هوادار  مربیان خود را نسبت به نیم‌فصل اول تغییر داده‌اند.آنها در دور رفت با ساکت الهامی و محمود فکری به تساوی بدون گل رسیدند و حالا باید با شجاعی و نویدکیا به مصاف هم بروند. نویدکیا تازه به مس پیوسته و  حضور شجاعی در هوادار هم تازه رسمی شده. از2هافبک خوش‌فکر تیم‌ملی  توقع یک فوتبال تماشایی می‌رود.

   ذوب‌آهن - ملوان
بازی رفت را ذوب‌آهن 2 بر یک در انزلی برد و نشان داد این فصل را با توپ پر آغاز کرده است. اما ملوان هم یکی دو هفته بعد نتایج خوب خودش را آغاز کرد تا هر دو تیم از تیم‌های موفق و شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول باشند. محمد ربیعی در فولادشهر و مهدی تارتار در انزلی فراتر از تصور نتیجه گرفته‌اند و در نتیجه بازی امروز آنها رقابت 2تیم از جمع بالانشینان جدول است. جالب اینکه هر 2تیم در بازار نقل‌وانتقالات نیم‌فصل هم از پرکارترین تیم‌ها بوده و خریدهای پرشماری داشته‌اند. این بازی بعد از مسابقه آلومینیوم با پرسپولیس حساس‌ترین و جالب‌ترین بازی امروز خواهد بود.

   آلومینیوم - پرسپولیس
هیچ تیمی در پنجره زمستانی به اندازه پرسپولیس زیر و رو نشد. قرمزها هم سرمربی عوض کردند و هم تقریبا نیمی از ترکیب اصلی خودشان را تغییریافته می‌بینند. با رفتن یحیی، دستیار برزیلی او سرمربی شده و عبدالکریم حسن، اورونوف و آل‌کثیر خریده شدند تا به همراه وحید امیری که از مصدومیت طولانی‌مدت بازگشته ترکیب اصلی سرخپوش‌ها را کاملا دگرگون کنند. این تیم در گام اول به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود که خاطرات خوبی از رویارویی با پرسپولیس دارد. اراکی‌ها مدتی به‌عنوان گربه سیاه پرسپولیس شناخته می‌شدند اما فصل گذشته بالاخره پرسپولیس با برتری یک بر صفر طلسم این تیم را در اراک شکست. آلومینیوم آخرین بار در جام‌حذفی 2فصل قبل پرسپولیس را در تهران برده است؛ در روزی که احمد گوهری درون دروازه پرسپولیس بود و این دروازه‌بان امروز برای آلومینیوم بازی می‌کند.

   استقلال - صنعت‌نفت
 یک بازی هم عصر فردا (جمعه) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و در آن آبی‌پوشان پایتخت به مصاف نفت آبادان می‌روند. نفت در نیم‌فصل سهراب بختیاری‌زاده را جایگزین عبدالله ویسی کرد و جالب است که این بازیکن سابق استقلال در نخستین گام باید روبه‌روی استقلال قرار بگیرد و بازی سختی مقابل صدرنشین جدول داشته باشد. استقلال از ابتدای فصل درگیر اختلافات داخلی میان سرمربی و مدیرعامل است که این اختلافات این روزها به اوج خود رسیده‌اند. اما با وجود این جواد نکونام تیمش را در صدر جدول نگه داشته و با اختلافی هر چند ناچیز نسبت به رقبا تیم اول جدول است. استقلال در 6بازی آخر نیم‌فصل به 2برد و 4تساوی رسید اما باخت‌های سپاهان این تیم را صدرنشین نگه داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید