• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218445
+
-

بوستان جمشیدیه

بوستان جمشیدیه



پیاده‌روی در برف
بوستان جمشیدیه که به‌دلیل کوهستانی بودن و داشتن نمادهای متنوع سنگی بین اهالی به «پارک سنگی» معروف است، با توجه به قرارداشتن در ارتفاعات، با سرد شدن هوا و شروع نخستین برف زمستانی، بارش سنگینی را تجربه می‌کند و یکدست سفیدپوش می‌شود. پیاده‌روی در لابه‌لای درختان سفیدپوش در سکوت سنگینی که تنها با صدای قارقار کلاغ‌ها شکسته می‌شود، بسیار لذتبخش است. پس اگر تماشای مناظر پوشیده از برف کوهپایه‌ای و درختان سربه‌فلک کشیده و سکوت کوهستان برایتان جذاب است، در زمستان حتما به این بوستان سری بزنید؛ البته برای تردد در مسیرهای سربالایی داخل بوستان احتیاط کنید؛ چون به‌دلیل سرمای هوا و یخبندان، مسیر همواره لغزنده است.

حیوانات سنگی
جمشیدیه، نه فقط در فصل زمستان بلکه در همه فصل‌های سال تماشایی و پذیرای گردشگران بسیاری است. وسعت زیاد، هوای خنک و دلچسب کوهستانی و وجود جاذبه‌های متعدد طبیعی و مصنوعی از ویژگی‌هایی است که خیل گردشگران را از نقاط مختلف پایتخت به این بوستان می‌کشاند. یکی از جذابیت‌های طبیعی بوستان که مورد علاقه عکاسان و بازدیدکنندگان قرار گرفته، باغ وحش سنگی بوستان است. این باغ وحش که به موزه سنگی هم شهرت دارد، از تخته‌‌سنگ‌هایی تشکیل شده که به ‌مرور زمان و در اثر تغییرات جوی تغییر شکل داده و تصویر برخی حیوانات را در ذهن تداعی می‌کند. البته دسترسی به آن چندان آسان نیست؛ چون باغ وحش در بالای ۶۰۰ پله قرار گرفته و برای تماشای آن باید همت کنید و پله‌ها را بالا بروید.

جذابیت‌های هنری
قدم زدن در اطراف دریاچه بوستان جمشیدیه هم که در وسط آن قرار گرفته، لذتبخش است. همچنین در گوشه و کنار بوستان، مجسمه‌ها و تندیس‌های فلزی دیده می‌شود که با طرح‌های مفهومی خود بر جذابیت پارک افزوده‌اند. وجود نگارستان و آمفی تئاتر در این بوستان این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند تا علاوه بر بهره‌گیری از فضای دل‌انگیز، از فعالیت‌های فرهنگی نیز لذت ببرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :