• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216211
+
-

شمارش معکوس برای بازگشایی میدان شهرری

در پروژه میدان شهر ری علاوه بر اصلاح هندسی، به زیباسازی موارد گردشگری و زیارتی نیز توجه شده است

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از اتمام عملیات اجرایی طرح ساماندهی میدان اصلی شهرری تا دهه فجر خبر داد. به‌گزارش همشهری، بازپیرایی میدان اصلی شهرری ازجمله اقداماتی بود که مورد توجه مدیریت شهری دوره ششم قرار گرفت. این طرح اوایل سال عملیاتی شد و بنا به‌گفته علی صارمی، عوامل اجرایی سعی دارند دهه فجر این طرح را به اتمام برسانند تا پروژه بهره‌برداری شود. او تأکید کرد: «این پروژه بدون تأخیر انجام شد و مردم در حال حاضر از حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد این پروژه استفاده می‌کنند و طی روزهای آتی حصارهای کارگاهی جمع‌آوری خواهد شد. البته این پروژه هنوز افتتاح نشده و همه کاربری‌های آن به جریان نیفتاده است؛ به همین دلیل قضاوت در مورد درست یا غلط بودن اجرای طرح ساماندهی میدان اصلی شهرری زود است. قطعا ترافیک میدان با جمع‌آوری کامل حصارهای کارگاهی بهبود می‌یابد.»

میدانی با هویت تاریخی و فرهنگی
میدان شهرری که در ادوار گذشته احداث شده بود ایرادات و نواقصی داشت که در کنار فقدان زیبایی بصری، سبب نابسامانی ترافیکی شده بود. صارمی با بیان این مطلب تأکید کرد: «برای رفع این موارد بازپیرایی این میدان با اولویت در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفت و قصد داریم با اقداماتی که صورت گرفته شاهد ارتقای هویت تاریخی و فرهنگی میدان شهرری باشیم. از سوی دیگر هم سعی شده به موارد گردشگری و زیارتی این میدان نیز توجه شود.»

ایجاد پیاده‌راه در ضلع جنوبی
معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران به موضوع پیاده‌راه خیابان حرم هم اشاره کرد و گفت: «عملا ضلع جنوبی میدان شهرری به‌واسطه پیاده‌راه شدن خیابان حرم و عدم‌امکان ورود به آن تبدیل به پارکینگ شده بود که اصلاح و بازپیرایی میدان، این مشکل را حل می‌کند و فضا برای تردد عابران پیاده امن می‌شود. همچنین با توجه به اینکه در مناسبت‌های ملی و مذهبی شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع با حضور حداکثری شهروندان هستیم، بازپیرایی میدان شهرری به‌گونه‌ای انجام شده که در چنین مواردی تردد روان خواهد‌بود.»

اعمال محدودیت در خیابان 24متری
ورودی خودروها از میدان به خیابان ۲۴متری که تداخل غیرایمن و غیراصولی با خطوط اتوبوس (خیابان قم- خیابان فدائیان اسلام) داشت را محدود کردیم. صارمی با بیان این مطلب به مسیر جایگزین اشاره کرد و گفت: «برای ورودی خودروها به خیابان ۲۴متری مسیرهای موازی با مسیر قبلی را جایگزین کردیم و اکنون براساس گزارش‌های میدانی توسط پلیس راهور منطقه ترافیک محدوده بهبود یافته است. البته تمامی مسیرهای قبلی برای خودروهای امدادی با قراردادن گیت‌های ورودی و خروجی همچون گذشته باز است.» به‌گفته این مقام مسئول، تمامی خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی که به‌دلیل عملیات اجرایی به‌صورت موقت به مسیرهای دیگری منتقل شده بودند پس از بهره‌برداری از میدان اصلی شهرری، به مسیر قبل باز می‌گردند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید