• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216145
+
-

انچیلادا مکزیکی

انچیلادا مکزیکی

آماده‌سازی: 45دقیقه
پخت: 1ساعت
تعداد نفرات:  4نفر

مواد لازم:    نان ترتیلا: 10عدد    پیاز: يك عدد   سیر: 2حبه   گوجه‌فرنگی خردشده: 2لیوان   فلفل‌دلمه‌ای: يك‌عدد   خامه ترش: يك لیوان    پنیر چدار رنده‌شده: يك‌لیوان    پنیر پیتزا رنده‌شده: 2 لیوان   نمک و فلفل: مقدار کافی   لوبیا قرمز: يك‌پیمانه

روش تهیه
1- نان ترتیلا را بخرید یا خودتان آن را آماده کنید. داخل تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. نان‌ها را به نوبت داخل تابه بگذارید تا گرم شوند.
2- پنیر چدار و پنیر پیتزای رنده‌شده را با هم مخلوط کنید و داخل هر نان مقداری پنیر بریزید. نان‌ها را رول کنید و در ظرف پیرکسی که چرب کرده‌اید قرار دهید و به‌صورت مرتب در کنار هم بچینید.
3- در تابه مقداری روغن بریزید، پیاز و سیر را خرد و به روغن اضافه کنید و بعد تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوجه‌فرنگی‌های ریز خرد‌شده، لوبیاقرمز از قبل پخته‌شده، فلفل‌دلمه‌ای خردشده، نصف‌لیوان آب، نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد بپزند و سس یک‌دست شود.
4- سس را روی نان‌های ترتیلا بریزید و پخش کنید سپس روی سس را با مخلوط پنیر پیتزا و پنیر چدار باقی‌مانده پوشش دهید؛ ظرف را داخل فری که از قبل روشن کرده‌اید به‌مدت 15دقیقه قرار دهید تا انچیلادا آماده شود.

نکته: می‌توانید این غذا را با خامه ترش تزئین کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :