• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216140
+
-

حبوبات را چطور نگه داریم؟

حبوبات را چطور نگه داریم؟

حبوبات به‌دلیل اینکه در زمره مواد خشک غذایی هستند، طول عمر نسبتا بالایی دارند. اگر از حبوبات به درستی نگهداری کنیم، می‌توانیم برای ماه‌ها ارزش این مواد غذایی را حفظ کرده و در پخت‌وپز از آنها استفاده کنیم. با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید از حمله حشرات به حبوبات در منزل جلوگیری کنید و ماندگاری این مواد غذایی را افزایش دهید تا مدت زمان طولانی‌تری بتوانید از حبوبات در منزل و آشپزخانه خود استفاده کنید.

ترکیب نکنید
 حبوبات تازه خریداری شده را با حبوباتی که از قبل در منزل داشتید مخلوط نکنید و در ظرفی جداگانه قرار دهید. زیرا این امکان وجود دارد که تخم حشرات در هر یک از خریدهای قبلی یا جدید حبوبات وجود داشته باشد. با این کار همه حبوبات آلوده خواهد شد.

بنشن را نشویید
برای نگهداری حبوبات دقت داشته باشید که قبل از نگهداری طولانی‌مدت حبوبات، حبوبات یا غلات را نشویید زیرا در این صورت رطوبت در سطح دانه‌ها پیدا می‌شود و این می‌تواند باعث فساد حبوبات توسط میکروارگانیسم‌ها شود. همچنین این امکان وجود دارد که حبوبات به وسیله کپک‌ها فاسد شوند.

در ظرف مناسب قرار دهید
 برای نگهداری حبوبات در یخچال می‌توانید از انواع ظروف شیشه‌ای، استیل یا پلاستیکی استفاده کنید. همچنین این امکان را دارید که در مکان‌های خشک و خنک نیز مراقبت از حبوبات را با این ظروف انجام دهید. در واقع می‌توان گفت بهترین ظرف برای نگهداری حبوبات ظروف شیشه‌ای است که در مکان مناسب آن را نگهداری کنید.

از ظرف‌های فلزی غافل نشوید
  ظروف استیل یا فلزی باید بدون زنگ‌زدگی باشند. اگر زنگ‌زدگی در قوطی‌های فلزی وجود داشته باشد، این نشان‌دهنده وجود رطوبت در محیط نگهداری حبوبات است. دقت داشته باشید که برای مدت زمان طولانی در ظروف نگهداری حبوبات باز نماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید