• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 30 دی 1402
کد مطلب : 216139
+
-

حبوبات سالم به خانه ببریم!

حبوبات سالم به خانه ببریم!

خواص و فواید حبوبات آنقدر زیاد است که بهره‌مندی از آنها می‌تواند سلامت بدن را به‌خوبی تضمین کند. در این راهنمای خرید نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که‌ هنگام خرید به شما کمک می‌کند تا بهترین نوع از محصول دلخواهتان را تهیه کنید، چون کیفیت حبوبات مصرفی اهمیت زیادی دارد و باعث کاهش یا افزایش طعم غذا می‌شود.

هنگام خرید حبوبات بسته‌بندی یا حتی فله‌ای باید به یکدستی حبوبات دقت داشت، بنابراین می‌توان از بیرون بسته‌بندی محصول به تک‌تک دانه‌ها نگاه کرد. نباید روی آنها سوراخ و منفذی وجود داشته باشد، چون نشان از وجود کرم و حشره در محصول است. نباید یکی کمرنگ، دیگری تیره یا کوچک و بزرگ‌تر باشند. همچنین نباید دانه‌های شکسته، از هم باز شده یا بدون‌پوستی در بین آنها ببینید. این اتفاق به معنی مخلوط‌بودن حبوبات است که به‌شدت از کیفیت آن ‌هنگام پخت کم می‌کند.

باید از نبود خاک، گرد و ریزگرد در ته بسته‌ محصول مطمئن شد تا حرکت حشرات، وجود خاک و خرده‌ریز را تشخیص بدهید. حتی حبوبات فله‌ای را هم باید در این دو مورد تست کنید. یک مشت از آن را برای نمونه جدا کنید و به دقت آنها را بررسی کنید. اگر لازم است یک مشت دیگر را هم مورد بررسی قرار بدهید و بعد خرید کنید. بهترین حبوبات از نظر اندازه، رنگ و شکل یکدست هستند، ترکیبی منسجم و خوش‌ظاهر دارند که خبر از کیفیت آنها می‌دهد.

روی بسته‌بندی محصول حتما باید علامت استاندارد و سازمان غذا و دارو وجود داشته باشد. در غیر این صورت محصول را نخرید.

پس از خرید محصول، باید یک مشت از محصول را در یک ظرف آب بریزید تا آن را از نظر کیفیت مورد سنجش دقیق‌تری قرار دهید. در این مرحله دقت کنید که حبوبات نباید روی آب بایستد. همچنین نباید حشرات یا کرمی از آنها خارج شود و روی آب بیاید. با استفاده از یک ظرف آب و قرار‌دادن بخشی از حبوبات در آن، برای مدتی کوتاه مثلا نیم‌ساعت، می‌توان این تست را انجام داد.

حبوبات دانه‌های خشک‌شده‌ای هستند که خیلی دیر فاسد می‌شوند، اما برای اینکه 6‌ماه تا یک سال بدون خراب‌شدن باقی بمانند، حتما باید در محیط در بسته، خشک، تاریک و از نظر گرما و سرما متعادل قرار بگیرند. پس فراموش نکنید که حبوبات را در ظروف در بسته‌ و در محلی که به لحاظ دما گرم یا سرد نباشد و دور از رطوبت و نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید