• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 215969
+
-

عدد خبر/1 میلیون

1میلیون  تومان برای کودکان 5دهک اول و 600هزار تومان برای کودکان دهک درآمدی 6 و 7 در هر ‌ماه بسته حمایتی غذا پرداخت می‌شود. احمد اسمعیل‌زاده، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفته: در این طرح کودکان ۶‌ماه تا ۵ سالی که به مراکز بهداشتی-درمانی سراسر کشور مراجعه می‌کنند، از سوی بهورزان، مراقبین و کارشناسان تغذیه ارزیابی می‌شوند و اگر حائز شرایط باشند، کد ملی آنها به وزارت رفاه ارائه می‌شود تا مورد حمایت قرار بگیرند.

75 هزار  
نیروی جدید باید در وزارت بهداشت جذب شوند تا مشکلات کمبود نیروی انسانی در این نهاد برطرف شود. بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفته: «مجوز آغاز به‌کار ۲۵هزار نفر از سازمان اداری و استخدامی اخذ شده و این تعداد از چند هفته آینده فعالیت خود را شروع می‌کنند. اما همچنان کمبود نیروی انسانی وجود دارد و باید با صدور مجوزهای جدید این کمبود برطرف شود.‌»‌

1 پنجم  
مردم جهان در حال حاضر سیگار می‌کشند و آمار سیگاری‌های دنیا در حال کاهش است. سازمان جهانی بهداشت با اعلام این آمار عنوان کرده که در سال۲۰۲۲ میلادی حدود ۱.۲۵میلیارد نفر بالای ۱۵سال در جهان محصولات دخانی مصرف کرده اند و این عدد در سال۲۰۰۰ میلادی ۱.۳۶میلیارد نفر بوده است. آماری که پیش‌بینی می‌شود برای سال 2023 به حدود ۱.۲میلیارد نفر کاهش یافته باشد.

3 کلینیک
کاربردی توانبخشی جمعیت هلال احمر تا دهه فجر افتتاح می‌شود. پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر گفت: «این کلینیک‌ها شامل سلیکونی پروتز، ویلچر سرویس و کلینیک روانشناسی است که بخش ویلچر سرویس برای نخستین‌بار در کشور با هدف مناسب‌سازی ویلچر معلولان افتتاح می‌شود.»
 







 

این خبر را به اشتراک بگذارید