• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 215965
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KOyVz
+
-

خبر

خنثی‌سازی‌ صدها حمله سایبری
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات درباره امنیت فضای مجازی و حمله‌های سایبری گفت:‌ «ما روزانه صدها و گاهی هزاران حمله کور و هدفمند سایبری داریم. حملاتی مثل حملات «منع خدمت» یا «منع خدمت توزیع‌شده» که بخش قابل توجهی از آ‌نها دفع می‌شوند و مردم و دستگاه‌ها اصلا متوجه این حملات نمی‌شوند.»

سمعک دیجیتال هوشمند ایرانی
سمعک دیجیتال هوشمند در دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و
 تجهیزات پزشکی رونمایی شد. تکنولوژی ساخت سمعک برای کم‌شنوایان فقط در اختیار چند کشور اروپایی و آمریکای شمالی است. واردات سمعک و تجهیزات شنوایی برای کشور بسیار ارزبر است اما با توجه به اینکه سخت‌افزار و نرم‌افزار سمعک کاملا توسط مهندسان مجرب و متخصص ایرانی ساخته شده است، خودکفایی در این حوزه مانع از واردات می‌شود.

جایگاه ثابت ایران در سرعت اینترنت
در رده‌بندی جهانی اسپید تست از میانه سرعت اینترنت کشورها در دسامبر۲۰۲۳، جایگاه ایران دربخش اینترنت ثابت نسبت به‌ماه قبل از آن بدون تغییر باقی مانده است. همچنین براساس این گزارش، میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۱.۲۹مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن نسبت به نوامبر (ماه قبل) با ۳پله سقوط رده۷۸ اعلام شده است.

تبدیل گرمای بدن به برق
محققان دانشگاه برایتون موفق شدند با استفاده از ورق‌های گرافنی با رسانایی بالا، گرما را به الکتریسیته تبدیل کنند. هدف آنها، ارتقای فناوری‌های ارزان و پایدار برای جذب و تبدیل گرما به الکتریسیته و همچنین دستیابی به درک جدیدی از نحوه رسانایی در نانومواد مبتنی بر گرافن است. این فناوری می‌تواند برای تولید ابزاری با قابلیت برداشت گرما از هر چیزی ازجمله بدن انسان و تبدیل آن به الکتریسیته استفاده شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :