چطور بیمه عمر بخریم؟
متقاضیان برای خرید بیمه عمر باید شرایط مدنظر شرکت بیمهگر را در نظر داشته باشند. مشاوره و خرید بیمه عمر در برخی شرکتها بهصورت حضوری و در برخی دیگر بهصورت غیرحضوری است و از طریق سایتهای معتبر فروش آنلاین بیمه انجام میشود. نکته مهمی که متقاضی خرید بیمه عمر باید هنگام خرید بیمه به آن توجه کند، توجه به توان مالی خود است.
فردی که قصد خرید بیمه عمر دارد باید حق بیمه را متناسب با مبنای درآمد و توانایی مالی خود انتخاب کند. انتخاب حق بیمه سنگین میتواند در آینده مشکلاتی برای فرد بیمهشده بهوجود آورد. در مقابل، اگر بیمهشده حق بیمه خیلی کمی را درنظر بگیرد، اندوخته او در بیمه عمر در آینده رقم چندان چشمگیری نخواهد بود.
در زیر، مراحل کلی خرید بیمه عمر آمده است:
1. استعلام شرایط و قوانین و مزایای بیمه: با امکان استعلام و مقایسه شرایط و قیمت معتبرترین شرکتهای بیمه، بهترین بیمه را انتخاب کنید.
2. مشخصکردن هدف بیمه (آتیه فرزندان، زنان خانهدار، بازنشستگی، سرمایهگذاری، از کار افتادگی و غیره)
3. مشخصکردن بازه سنی
4. ورود مشخصات فردی
5. انتخاب و تکمیل شرایط و پوششهای موجود در بیمه توسط بیمهگذار
6. انتخاب مدت قرارداد بیمهنامه که عددی بین 5سال تا 30سال است.
7. انتخاب روش و شیوه پرداخت حق بیمه (ماهانه، 3ماهه، سالانه)
8. تعیین مدت قرارداد (10سال، 15سال، 20سال، 30سال)
9. تکمیل فرم ثبتنام و بارگذاری مدارک: فرم ثبتنام خود را به دقت تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات عمومی مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی و ... است.
10. تأیید فرم سلامت و صدور بیمهنامه: پس از بررسی مدارک و تأیید فرم سلامت، توسط کارشناسان، بیمهنامه شما صادر میشود.