• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 24 دی 1402
کد مطلب : 215506
+
-

نقل قول‌های کوتاه از دنیای فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود گفت: با پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و تشکیل کارگروه کاغذ امسال در کارخانه مازندران ۴۵هزار تن کاغذ برای چاپ ۱۵۵میلیون جلد کتاب درسی در اختیار داریم. همچنین ماهانه ۵هزار تن کاغذ در اختیار ناشران قرار می‌گیرد. طبق برآورد اگر تولید کاغذ به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن برسد در این صنعت به‌خودکفایی می‌رسیم و نیاز کاغذ در حوزه‌های فرهنگی حل می‌شود.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی، کارشناس مسائل مذهبی گفت:‌ماه رجب چنان مهم است که در قیامت می‌گویند این‌الرجبیون و ‌ماه شعبان را ‌ماه پیامبر(ص) قرار داده‌اند، این دو‌ماه مقدمه است که ما خود را برای‌ماه رمضان آماده کنیم. قبل از رمضان در‌ماه رجب و شعبان با امام خود عهد ببندید که گناه نکنید. ما خود مقصریم، با خدا قهر نکنید. هر وقت اسمی از امام زمان (عج) می بریم فقط برای درخواست‌های خودمان است و مخصوص برای امام زمان (عج) دعا نمی‌کنیم و برای او خرج نمی‌کنیم.

محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: روزی رهبر معظم انقلاب در جمعی از فرماندهان فرمودند که شما بایستی شهید می‌شدید. ولی به هر علتی شهید نشدید. اگر بتوانید به‌ سلامت کار را به آخر برسانید، اجر شما بیشتر می‌شود. بعد از شهادت حاج قاسم یاد صحبت‌های ایشان افتادم. این‌ همه فرمانده لشکر و دوستان او شهید شدند، ولی ایشان در جنگ شهید نشد. بعد از جنگ همت بلندی داشت و هیچ‌ وقت قانع به کاری که می‌کرد، نبود؛ چه در کرمان و در رسیدگی به امور مردم و ایثارگران و چه در دوران فرماندهی‌ او در نیروی قدس. چون مخلصانه کار کرد، این شهید بزرگوار در میان همه مردم عزیز شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید