• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 23 دی 1402
کد مطلب : 215419
+
-

برف زمستانی و خوشحالی مردم

آب و هوا
برف زمستانی و خوشحالی مردم

بارش برف و باران که از روزهای گذشته در کشور آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تأیید این موضوع به همشهری می‌گوید: «بارش‌‌ها به شکل باران و برف و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت است که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز سبب کولاک و برف می‌شود.»
کبری رفیعی ادامه می‌دهد: «شدت بارش‌ها جنوب غرب استان آذربایجان غربی، شمال غرب استان چهارمحال و بختیاری،
شمال غرب استان خوزستان، غرب استان کهگیلویه و بویراحمد و نوار غربی استان‌های کردستان و کرمانشاه را در برمی‌گیرد.»
او در ادامه می‌گوید: «شنبه (23دی) گستره این بارندگی‌ها غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر را در برمی‌گیرد. غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ازجمله استان‌های قزوین، البرز و تهران هم بارش‌های پراکنده ای خواهد داشت.»
به‌گفته او، سامانه بارشی از بعدازظهر روز یکشنبه کشور را ترک می‌کند.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: روز دوشنبه (25دی) دوباره شمال کشور، دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب کشور و ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده ای‌خواهند داشت. سه‌شنبه (26دی) نیز در دامنه جنوبی البرز وزش باد و کاهش نسبی را رخ می‌دهد.
اما این بارش‌ها در شهرهای مختلف خوشحالی مردم را به همراه داشته است، ازجمله تهران و لرستان که نخستین برف زمستانی را تجربه می‌کنند این بارش‌ها در شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه در شرق پایتخت و همچنین چالوس در غرب پایتخت حال و هوای زمستانی را به ارمغان آورده است. با وجود این، بارش برف در نیمه شمالی و غربی کشور باعث کندی عبور و مرور و بسته شدن برخی از جاده‌های روستایی هم شده است. علاوه بر گردنه ژالانه در سروآباد کردستان که به‌دلیل بارش ۵۰سانتی‌متری برف مسدود و با تلاش راهداران بازگشایی شده، در لرستان نیز راه ارتباطی ۱۶۴روستای استان مسدود شده که از میان آنها 4روستا به‌دلیل رانش زمین در شهرستان معمولان دچار مشکلاتی شده اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید