• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 20 دی 1402
کد مطلب : 215154
+
-

کوچه هایمان به نام زنان شهید

روز گذشته اعضای شورای شهر با نامگذاری 13معبر به نام زنان شهید در مناطق تهران موافقت کردند

گزارش
کوچه هایمان به نام زنان شهید

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

انتخاب نام‌های جدید برای معابر شهر تهران مهم‌ترین دستور جلسه دیروز (19دی) شورای شهر تهران بود که نمایندگان پارلمان شهری با نامگذاری 13معبر و یک بوستان در 5منطقه تهران به نام زنان شهید موافقت کردند. همچنین نام «فائزه رحیمی» معلمی که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسید، روی کوچه نسیم نهم منطقه 22حک و ماندگار شد. به‌گفته نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی‌واجتماعی شورای شهر تهران این اقدام (نامگذاری معابر به نام بانوان شهید) در راستای گرامیداشت مقام زن صورت گرفته است.

تصویب عوارض بر تبلیغات محیطی
در جریان جلسه دیروز شورا «اصلاحیه مصوبه عوارض بر تبلیغات محیطی، تابلوهای معرف کاربری منصوب در شهر تهران در سال۱۴۰۲» بررسی و اصلاحات با ۱۷رأی موافق تصویب شد. مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا در تشریح این دستور جلسه گفت: «درصورتی‌ که طول تابلو بیشتر از میزان استاندارد (۳۰۰سانتی‌متر) باشد، مشمول پرداخت عوارض می‌شود. همچنین نصب هرگونه تابلو با هر نوع تبلیغ دارای مجوز اعم از داخلی و خارجی و با هر نوع آرم و نشان و... درصورتی‌که غیرمعرف و غیراستاندارد شناخته شود، مشمول پرداخت عوارض خواهد بود.» به‌گفته او، اگر مشمولان عوارض این مصوبه، تا پایان سال پرداخت نقدی و یکجا داشته باشند، از 10درصد تخفیف خوش‌حسابی بهره‌مند می‌شوند. محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم در ادامه تأکید کرد: «با توجه به رقم‌های بالای این عوارض، چنین تخفیفی موجب وصول عوارض خواهد شد.»

موافقت اعضا با اساسنامه سازمان زیباسازی
اساسنامه سازمان زیباسازی شهر تهران پس از بررسی در دویست‌وهفتمین جلسه شورا با اصلاحات جزئی توسط اعضای پارلمان شهری تصویب شد. ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تشریح این اساسنامه به اهداف سازمان زیباسازی اشاره کرد و گفت: «توسعه، ارتقای کیفیت و ساماندهی سیما و منظر شهری، مبتنی بر معماری ایرانی‌اسلامی و هویت‌بخشی به شهر و انتظام‌بخشی به تبلیغات محیطی، مبلمان شهری، احجام میادیـــن، گرافیک شهری و ساماندهی سیما و منظر شهری و انسجام در هویت‌بخشی ایرانی‌اسلامی در شهر تهران، اهداف این سازمان هستند.» سیدجعفر تشکری‌هاشمی هم در جریان بررسی اساسنامه از ورود سازمان زیباسازی به موضوع پیاده‌راه انتقاد کرد و گفت که ورود سازمان زیباسازی و کارهای عمرانی مغایر با رسالت سازمانی است و پیشنهاد می‌کنم فعالیت‌های عمرانی به این سازمان محول نشود.» مهدی چمران، علی‌اصغر قائمی و مهدی بابایی هم دیگر اعضای شورا بودند که نظراتی ارائه دادند و در نهایت هم اساسنامه مصوب شد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید