• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 19 دی 1402
کد مطلب : 215054
+
-

روز گذشته در سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد

شهردار تهران: نباید تفاوتی میان ورزشکاران پاراآسیایی و پارالمپیک با دیگر مدال‌آوران باشد

محمد سرابی؛ خبرنگار

روز گذشته مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این آیین گفت: امروز دور هم جمع شده‌ایم تا گوشه‌ای از وظیفه خود را نسبت به شما عزیزان ادا کنیم. کسی که در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک شرکت می‌کند از محدودیت‌هایی برخوردار است؛ اولین نکته همت بلند یک قهرمان و غلبه بر نقصی است که در جسم دارد و عزم آن قهرمان بسیار با ارزش‌تر از افراد عادی است که زحمت می‌کشد و مدال می‌آورد. درواقع کسی که به‌ این خودباوری برسد که از مشکلات جسمی عبور کند و در قله افتخار بنشیند، جای ستایش و ارزش‌گذاری دارد. زاکانی ادامه داد: نوع مواجهه شما با عرصه‌های مختلف با اهمیت است؛ اینکه در اوج جوانمردی، دریافت درستی از دین و ملیت داشته و بزرگی و عظمت ایران را به رخ دیگران کشیدید که بسیار حائز اهمیت است. لذا امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری به شما خدماتی را در مجموعه شهر و مدیریت شهری ارائه کنیم که زمینه توسعه فعالیت‌های شما را فراهم کند تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنید و این موفقیت‌ها استمرار داشته باشد.
شهردار تهران افزود: نکته دیگر خدماتی است که باید در کنار فراهم‌کردن زیرساخت‌ها به شما ارائه دهیم تا تفاوتی بین کسانی که در عرصه‌های جهانی مدال می‌آورند با شما که در حوزه پاراآسیایی و پارالمپیک فعالیت می‌کنید و با شرایط خاص این توفیقات را به دست می‌آورید، وجود نداشته باشد.
در ادامه این مراسم محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: حلاوت پیروزی‌ها و شیرینی مدال‌آوری شما برای ما رنگ و بوی دیگری دارد. وقتی حرکات نمادین شما را در بازی‌ها دیدیم به خودمان بالیدیم. اینکه یک ورزشکار لحظه بزرگ دریافت مدال که لحظه بزرگ زندگی‌اش است را چگونه اجرا کند بسیار مهم است و شما در این راه سفیران بزرگی برای فرهنگ این مرز و بوم بودید. به پرچم کشور نهایت احترام را گذاشتید و در حوزه عفاف و حجاب و فرزندآوری و خانواده، نهادسازی کردید که این کار شما از ده‌ها برنامه و همایش فرهنگی موثرتر است. وی افزود: نام شما با شهید سلیمانی و مکتب این شهید گره خورده است، در شرایطی قرار داریم که ایران و جهان در حال تحمل رنج است و بیش از ۲۳‌هزار تن از افراد از جمله زن و بچه‌های بی‌دفاع در غزه و بیش از ۸۰ نفر از مردم ما در کرمان به شهادت رسیدند و این رنج‌ برای کسانی که نماد قهرمانی هستند بیشتر است. شما حس قوی‌تری در این موضوعات دارید چرا که نمادهای کشور هستید.

این خبر را به اشتراک بگذارید