• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 18 دی 1402
کد مطلب : 214919
+
-

تعیین قیمت بلیت بر عهده سینمادار

جمال ساداتیان می‌گوید: افزایش قیمت بلیت، تأثیری روی کاهش مخاطب ندارد

گزارش
تعیین قیمت بلیت بر عهده سینمادار

شقایق عرفی‌نژاد-روزنامه‌نگار

هفته گذشته قیمت بلیت سینما برای دومین بار در کمتر از یک سال افزایش پیدا کرد. اسفند سال گذشته بلیت سینما به 60 هزار تومان رسید و حالا 2‌ ماه مانده به اسفند باز هم افزایش پیدا کرده است. بسیاری این بالا رفتن قیمت بلیت را نقد کردند و آن را اتفاق خوشایندی برای سینما و مخاطبانش ندانستند. در مقابل سینماگران و سینمادارانی هم هستند که معتقدند حتی این افزایش قیمت هم در کمک به سینماداران مؤثر نخواهد بود.
به‌گزارش همشهری آنلاین، مقایسه قیمت 15هزار تومانی یک بسته پفک زمانی که بلیت سینما 30هزار تومان بود با قیمت 65 هزار تومانی همین پفک امروز که بلیت 60 هزار تومان است، یکی از استدلالاتی است که برای لزوم این افزایش قیمت مطرح شده است. اگر از شباهت آن به مقایسه قیمت یک بسته تخمه و قیمت اینترنت که در حمایت از افزایش بیش از 30درصدی قیمت بسته‌های اینترنتی مطرح شد، بگذریم و نکات دیگر در کنار این افزایش بلیت را درنظر داشته باشیم، به‌نظر می‌رسد چندان هم مسئله عجیبی نیست.

فیلم خوب نباشد با بلیت رایگان هم تماشاگر ندارد

سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده سینما، افزایش قیمت بلیت سینما را یک پازل می‌داند و می‌گوید: «از یک طرف هزینه تولید فیلم و هزینه نگهداری سینما بالا رفته است. چه برای سینماداران و چه برای تولیدکنندگان هزینه‌های صورت گرفته و مبلغ بلیت باید همگون باشد. اما از طرف دیگر بحران اقتصادی و وضعیت معیشت مردم مطرح است و به همین دلیل بعضی مخالفند. بنابراین شورای صنفی سینماداران سعی داشتند اعتدالی در این زمینه به‌وجود بیاورند. مثلا تعداد روزهایی که بلیت سینما نیم‌بهاست از یک روز به 2 روز افزایش پیدا کرد تا افرادی هم که مشکل اقتصادی دارند بتوانند با قیمت پایین‌تر فیلم‌ها را تماشا کنند. ضمن اینکه این
 افزایش بلیت فقط برای روزهای پنجشنبه و جمعه است.» ساداتیان درباره اینکه آیا ‌ افزایش بلیت منجر به کاهش تماشاگران سینما نخواهد شد، اعتقاد دارد اگر فیلم خوب باشد مردم برای آن پول می‌دهند. اگر هم بد باشد حتی با بلیت رایگان هم آن را نخواهند دید. او می‌گوید: «کسانی که توانایی پرداخت بلیت 80 هزار تومانی را برای روزهای پنجشنبه و جمعه ندارند می‌توانند با نصف این قیمت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه فیلم را با 40هزار تومان ببینند. بنابراین فکر نمی‌کنم روی میزان تماشاگر تأثیری داشته‌باشد.»‌

مکث
گران شدن بهای بلیت در سئانس‌های طلایی

2 روز در هفته و در روزهای پنجشنبه و جمعه در سینما‌های مدرن به‌صورت شناور تا سقف ۸۰ هزار تومان و در سینما‌های ممتاز تا سقف ۶۰ هزار تومان در اختیار مدیر سینما خواهد بود و این سینمادار است که تصمیم می‌گیرد در سئانس‌های طلایی روزهای پرمخاطب بلیت را با قیمت 80هزار تومان به فروش برساند یا با همان 60هزار تومانی که پیش از این بود. از طرف دیگر 2روز در هفته یعنی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه که مخاطبان سینما کاهش پیدا می‌کند بلیت نیم‌بهاست و این مسئله شاید بتواند به مخاطبانی که دوست دارند فیلمی‌‌ را با قیمت پایین‌تر تماشا کنند کمک کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :