• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 17 دی 1402
کد مطلب : 214824
+
-

از شورا چه خبر؟

زینب زینال‌زاده؛ روزنامه‌نگار

زیر گذر فتح- باغستان بهمن‌ماه بهره‌برداری می‌شود. این پروژه از سال98 در منطقه21 کلید خورده بود که در این دوره با پیگیری‌های مدیریت شهری، عملیات عمرانی تسریع شد و اکنون پیاده‌راه‌های اطراف تونل، سقف و نور باقی‌مانده که تا بهمن این اقدامات به پایان می‌رسند. همچنین فاز دوم این پروژه احداث دسترسی همسطح است که پس از بهره‌برداری از فاز اول، عملیاتی می‌شود. سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در بازدید از این پروژه گفت که دوری کردن از اجرای پروژه‌های خودرومحور سیاستی است که مدیریت شهری در این دوره دنبال می‌کند، اما احداث این پروژه با هدف افزایش ایمنی و کاهش تلفات انجام شده است. این عضو شورا در ادامه به تشریح موضوعات دیگری چون اتوبوس و اورهال ناوگان ریلی و... پرداخت.

اتوبوس‌ها کفاف سفرها را نمی‌دهند

با اعداد و ارقام ارائه‌شده می‌توان متوجه شد که وضعیت برخی از مناطق درحوزه حمل‌ونقل بسیار بحرانی است و تعداد اتوبوس‌های موجود کفاف سفرها را نمی‌دهد. از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تاکنون 700دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شده است. با رویکرد عدالت‌محور باید مناطق کم‌برخوردار سهم بیشتری داشته باشند که امیدواریم این رویکرد محقق شود.

واردات اتوبوس‌های دیزلی

ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله معضلات شهر و مشکل شهروندان است که باید از این اوضاع در معرض انهدام جلوگیری شود. گرچه واردات اتوبوس برقی خوب است، اما قیمت هر اتوبوس برقی معادل 3اتوبوس دیزلی است و برهمین اساس باید پیش از خرید اتوبوس برقی درد مردم را با واردات اتوبوس دیزلی درمان کرد. ناوگان حمل‌ونقل چنان حائز اهمیت است که برای نخستین‌بار در بودجه امسال 7هزارو200میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و هزارو 300میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌ها تخصیص دادیم که تا‌کنون درصد کمی استفاده شده است.

تردد مترو در کریدور پرجمعیت

احداث ایستگاه مترو در مناطق با مطالعات حمل‌ونقلی انجام می‌شود؛ چراکه قرار نیست مترو محله به محله تردد کند، بلکه ایستگاه‌ها در کریدور پرجمعیت احداث می‌شوند. قرار بر این شده تا بازنگری جدی در خطوط مترو انجام شود.
مناطق 21، 22، 5، 18 دچار فقر ریلی هستند و در بازنگری خطوط جدید به توسعه آینده شهر، تراکم جمعیت و نیاز شهروندان پاسخ می‌دهیم.

نیاز به ایجاد گذرگاه ایمن

مدیریت شهری مخالفتی با مد دوچرخه ندارد، اما برای ما توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری اهمیت دارد؛ نه احداث مسیر دوچرخه‌سواری. باور داریم چرا باید مسیری را ایجاد کنیم که هیچ دوچرخه‌ای از آن عبور نمی‌کند؟ خیابان‌های ما باید تبدیل به خیابان‌هایی شوند که شهروندان به‌راحتی از آن عبور کنند. باید برای شهروندان گذرگاه ایمن ایجاد کنیم.

خروج کارخانه‌ها از مناطق

وجود کارخانه‌های متعدد در مناطق ازجمله منطقه21 یک چالش و معضل است و هیچ‌کس نمی‌تواند این کارخانه‌ها را از مناطق بیرون کند و برهمین اساس باید دنبال حل این چالش باشیم. در کنار این موضوع ضرورت دارد برای شغل‌های مزاحم هم راهکاری ارائه داد؛ چرا که هیچ شغلی نمی‌تواند خیابان را از شهروندان بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید