• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 14 دی 1402
کد مطلب : 214510
+
-

جایگاه ساترا تثبیت شد

رئیس رسانه ملی: تعداد مجوزهای صادره از سوی ساترا از ۳۰۰سکو در سال گذشته به بیش از ۴۰۰سکو رسیده است

گزارش
جایگاه ساترا تثبیت شد

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار


پیمان جبلی درباره تثبیت جایگاه قانونی ساترا گفت: «مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باعث تثبیت ساترا شد. ساترا وظایف نظارتی و حمایتی خود را انجام می‌دهد.»
نمایشگاه «رصتا» 2سالی است که توسط ساترا برگزار می‌شود؛ نمایشگاهی برای پلتفرم‌ها که در آن سعی می‌شود هم‌اندیشی‌هایی میان مدیران پلتفرم‌ها و مدیران ساترا صورت بگیرد. این نمایشگاه روز گذشته با اعلام غرفه‌های برگزیده به‌کار خود پایان داد. پیمان جبلی در این روز مهمان ساترا بود و در حاشیه نمایشگاه با اشاره به وظایف ساترا و برگزاری نمایشگاه به همشهری گفت:«این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ساترا به شمار می‌رود که با افزایش 2برابری شرکت‌کنندگان روبه‌رو شده و این اتفاق ارزشمندی به‌حساب می‌آید.»
وی در ادامه افزود: «این نمایشگاه یکی از بهترین و مهم‌ترین دستاوردهای سازمان تنظیم  مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است. در قانون، مسئولیت نظارت بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی به صداوسیما سپرده شده است و ساترا هم وظایف نظارتی و هم وظایف حمایتی خود را انجام می‌دهد.»

مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باعث تثبیت جایگاه ساترا شد
از دیگر موضوعاتی که جبلی درباره آن گفت تثبیت جایگاه قانونی ساتراست. وی درباره این موضوع یادآور شد: «مصوبه‌ای که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد باعث تثبیت جایگاه ساترا شد که البته پیش از اینها هم ساترا جایگاه حقوقی‌اش اثبات شده بود. مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مبنایی برای برنامه هفتم توسعه شد و کمک می‌کند که هم نظارت ساترا و هم حمایت‌ها به شکل بهتری انجام شود.»
رئیس رسانه ملی همچنین در ادامه از ضرورت گردهمایی سکوهای نمایش گفت و اینکه این رسانه‌ها که مجوز ساترا را دارند؛ می‌توانند با مخاطبان خود رودررو صحبت کنند. جبلی با اشاره به افزایش2برابری سکوهای شرکت‌کننده در نمایشگاه امسال توضیح داد: «همین‌که امسال نزدیک به 2برابر نسبت به سال گذشته از نمایشگاه رصتا استقبال شده و همچنین تعداد مجوزهای صادره از سوی ساترا از ۳۰۰سکو در اسفند سال گذشته به بیشتر از ۴۰۰سکوی امروز رسیده، نشان می‌دهد فعالیت ساترا یک حرکت تکاملی و رو به رشد است و درنهایت همه فعالان این عرصه، چه تنظیم‌گر که صداوسیماست و چه سکوها که تولیدکننده محتواست، باید به‌دنبال تأمین رضایت مخاطب و عرضه محتوای سالم باشند.»

مکث
بستری برای هم‌افزایی نمایش خانگی و صنعت صوت و تصویر فراگیر


جبلی تصریح کرد: «در نخستین نمایشگاه رصتا، مجمع رصتا و گردهمایی سکوهای دارای مجوز از ساترا تشکیل شد و امسال سال دوم آن است. یکی از امتیازات این گردهمایی بزرگ رسانه‌های دارای مجوز از ساترا این است که باعث می‌شود سکوها با مخاطبان‌شان و همچنین دست‌اندرکاران امر در سازمان صداوسیما و ساترا برای استفاده دقیق‌تر و جامع‌تر از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های این حوزه گفت‌وگو کنند. این نمایشگاه بستری را فراهم می‌کند تا نهادهای مختلف مرتبط با صنعت صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی هم‌افزایی داشته باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید