• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 12 دی 1402
کد مطلب : 214282
+
-

انجمن‌های محلی ارامنه در محله‌ها

انجمن‌های محلی ارامنه در محله‌ها

ارامنه تهران با توجه به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و اجتماعی‌شان نیازمند راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی و ارتباطی بودند. چاره این کار تشکیل انجمن‌های محلی، مذهبی و صنفی بود تا زنجیره پیوند ارامنه در میان محله‌های مختلف به بهانه‌ای فراهم شود. ایساک یونانسیان، پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ارامنه ایران و قفقاز اطلاعات خوبی درباره انجمن‌های محلی و صنفی که پرچمدار آن انجمن‌های بانوان بود در اختیارمان می‌گذارد.

خیریه بانوان ارمنی
مهر سال 1284، انجمن خیریه بانوان ارمنی تهران شکل گرفت. هدف از راه‌اندازی این انجمن که این روزها پا به 118سالگی گذاشته است، کمک مالی به خانواده‌های نیازمند، کودکان یتیم، زنان بیوه و ازکارافتادگان و مواردی از این دست بود. این انجمن در حال حاضر هم با مؤسسات و نهادهای دولتی و غیر‌دولتی مانند سازمان بهزیستی، وزارت کشور، شهرداری، شورایاری محلی و ... همکاری می‌کند.
نشانی: خیابان بهار شیراز، کوچه لواسانی

افزایش توان علمی و فنی مهندسان
سال 1364بود که توماس توماسیان تاجر و نیکوکار ارمنی ‌بانی شکل‌گیری انجمن مهندسان ارمنی ایران شد. این انجمن با هدف انتقال دانش و تجربه و همچنین افزایش آموخته‌های مهندسان با توجه به علم روز شکل گرفت. برگزاری جلسات سخنرانی، میزگرد و کارگا‌ه‌های آموزشی در زمینه مباحث علمی و فنی از مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن 38ساله است.
نشانی: خیابان جمهوری، خیابان، میرزاکوچک‌خان، محوطه کلیسای مریم مقدس

یک تجربه برای معلمان
یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب ارامنه در تهران انجمن معلمان ارمنی است. این انجمن سال 1358با هدف انتقال تازه‌های دانش و آموزش میان آموزگاران نسل قدیم و جدید شکل گرفت. انتقال تازه‌های آموزش، آشنایی معلمان با رویکردهای آموزشی و شیوه‌های جدید تدریس و ارتباطات برای اجرای سخنرانی‌ها و همایش‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این انجمن برای آموزگاران ارمنی است‌.

این خبر را به اشتراک بگذارید