• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 12 دی 1402
کد مطلب : 214246
+
-

حمل‌ونقل؛ اولویت بودجه1403

مظفر: تدوین بودجه براساس احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران انجام می‌شود

بودجه
حمل‌ونقل؛ اولویت بودجه1403

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

لایحه بودجه1403 طبق سنوات گذشته تا پایان دی توسط شهرداری تهران به پارلمان شهری ارائه می‌شود. سال گذشته سند بودجه براساس 5محور اصلی بسته شده بود که حمل‌ونقل اولویت اول را داشت. به‌گفته مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران در فصل بودجه قرار داریم و در نخستین گام با بخش بودجه مشارکتی کار را آغاز کردیم و 8.8همت به طرح‌های «من‌شهردارم2 » اختصاص داده شده است. اعتبار سایر بخش‌ها و معاونت‌ها در قالب بودجه تدوین و به شورا ارائه می‌شود. آنطور که باقری عنوان کرده: «برای سال آینده ابتدا میزان درآمدها تعیین و پس از آن اولویت‌ها مشخص خواهد شد. در مسیر تعیین اولویت‌ها به ۵مأموریت مهم شهرداری تهران توجه خواهیم داشت.» بودجه 2فصل اساسی مستمر و غیرمستمر دارد که به‌گفته معاون شهردار تهران در فصل مستمر همانند رفت و روب شهر برآوردها مشخص است، اما در غیرمستمر هنوز جمع‌بندی انجام نشده است که این کار تا پایان دی‌ماه تعیین‌تکلیف می‌شود.

تدوین بودجه براساس برنامه چهارم
امسال هم قرار است شهرداری بودجه سال آینده را با نگاهی به احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران تهیه، تنظیم و تدوین کند. میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا در تشریح اولویت‌های پیش‌بینی‌شده برای سند بودجه1403 گفت: «2سال از دوره مدیریت شهری ششم می‌گذرد و بخشی از رویکردها آغاز شده و نیازمند تداوم است و شاید مهم‌ترین کار ما در سال آینده تکمیل اقدامات در حوزه حمل‌ونقل عمومی باشد.» او همچنین تأکید کرد: «تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از سنوات قبل باید مورد توجه قرار بگیرد و باید روی اولویت‌های پیش‌بینی شده متمرکز شویم و با انسجام به اهداف خود دست یابیم.»

عملی‌شدن تعهدات حمل‌ونقل
با توجه به اینکه قراردادهای شهرداری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌دلیل دشواری‌های موجود به‌تازگی منعقد شده، سال آینده بخش عمده‌ای از بودجه برای انجام این تعهدات خواهد بود. پیگیری قراردادهایی که در تامین اتوبوس به‌ویژه برقی‌سازی وسایل حمل‌ونقل عمومی منعقد شده در کنار مشوق‌هایی که باید برای استفاده مردم از وسایل نقلیه برقی درنظر بگیریم، باید در اولویت قرار بگیرد. توسعه حمل‌ونقل عمومی، برقی‌سازی‌ شبکه و توسعه خطوط مترو ازجمله اولویت‌های این بخش است و توسعه خطوط از لحاظ مسافت و تعداد ایستگاه‌ها باید مورد توجه ما در سال پیش‌رو باشد.

تکمیل پروژه‌های بزرگراهی
تکمیل کلان‌پروژه‌های نیمه‌تمام بزرگراهی شامل فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی، آزادراه شهید شوشتری و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) به‌عنوان پروژه‌های مهم و بسیار اثرگذار یا به‌عبارتی تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران از دیگر اولویت‌های مهم مدیریت شهری در سال آینده خواهد بود.

بهبود نظافت شهری
اهمیت بهبود تنظیف عمومی (نظافت شهری) هم یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است و تفکیک پسماند از مبدأ ازجمله دغدغه‌های شورا بوده و هست؛ ازاین‌رو به‌عنوان اولویت در بودجه1403 لحاظ خواهد شد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید