رئیسی متشکریم
تقدیر تشکلهای فرهنگیان از رئیسجمهور بابت اجرایی شدن طرح رتبهبندی معلمان
تشکلهای فرهنگیان کشور طی نامهای به رئیسجمـهور از اجرایی شدن طرح رتبهبندی معلمان بعد از گذشت 13سال تقدیر و تشکر کردند. در بخشی از این نامه که به امضای ۱۲ تشکل اصلی فرهنگیان کشور رسیده، آمده است:«رتبهبندی در معنابخشی به فعالیت تخصصی و حرفهای معلمان و افزایش بهرهوری مدرسه تأثیر بسزا دارد با اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت قبل تکلیف شده بود اما با اولویت قائل نشدن به آموزش و پرورش و پس از سالها توقف، سرانجام در دولت سیزدهم و با عملی شدن وعده جنابعالی به فرهنگیان به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر مهم تخصیص داده شد.»
12تشکل فرهنگیان اصولگرا در ادامه این نامه ضمن تقدیر از رئیسجمهور بابت اجرایی شدن طرح رتبهبندی معلمان آوردهاند «از طریق اجرای نظام رتبهبندی فرهنگیان یکی دیگر از برنامههای راهبردی نظام را با همتی انقلابی، عملیاتی کردید و با اجرای رتبهبندی درمجموع انگیزههای اجتماعی و فرهنگی هزاران معلم دلسوخته ارتقا یافت و حضور آنان در کلاسهای درس جلوهای دیگر بهخود گرفت.» علیرضا کربلایی میرزا معلم و مدیرگروه علوم انسانی دبیرستان ماندگار البرز در گفتوگو با همشهری با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما در کشور با آن روبهرو هستیم این تفکر است که گمان میشود آموزش و پرورش یک دستگاه مصرفی است که بودجههای کشور را با 900هزار
نیروی انسانی میبلعد این در حالی است که آموزش و پرورش درواقع یک دستگاه مولد نسل کارآمد است و در جهت ساخت و پرورش انسانهایی که قرار است در آینده در مسند امور اجرایی قرار بگیرند تلاش میکند بنابراین با این نگاه هر چه در راستای ارتقاي جایگاه معلمان فعال در این حوزه سرمایهگذاری شود ما شاهد نتایج بهتری در تربیت نسلی کارآمد خواهیم بود. او معتقد است سند تحول بنیادین بر ارتقای مقام و منزلت معلم که عنصر اصلی تربیت است تأکید دارد و اجرای طرح رتبهبندی معلمان به تحقق اهداف تعریف شده در این سند کمک میکند. بدیهی است وقتی میخواهیم آموزش و پرورش کشور ارتقا یابد نمیتوان جایگاه معلم و معیشت او را نادیده گرفت، مسئله ای مهم و اساسی که دولت سیزدهم باتوجه به آن، موجب دلگرمی معلمان شد.