• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 11 دی 1402
کد مطلب : 214142
+
-

ون‌های فرسوده یادگار ادوار گذشته

ون‌ها ازجمله پرمخاطب‌ترین وسایل نقلیه تهران هستند که با هزینه کمتر نسبت به تاکسی‌ها، امکان تردد سریع‌تر از اتوبوس‌ را فراهم می‌کنند. در عین حال فرسودگی آنها موجب شده اختلال جدی در تردد این وسایل نقلیه عمومی پدید ‌آید. سن این وسایل نقلیه در حال حاضر 16سال است که همگی محصول سال86 هستند و شرایط ناامیدکننده‌ای دارند. بسیاری از این وسایل به‌علت سن بالا علاوه بر آنکه از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده‌اند، حتی نمی‌توانند معاینه ‌فنی معمول را دریافت کنند و تنها راه چاره آنها اسقاط و جایگزینی با ون جدید است.
شهرداری تهران در 3دوره گذشته هیچ اقدامی برای وارد کردن ون‌های بیشتر یا نوسازی آنها انجام نداده تا 7هزار ون فرسوده به یادگار برای مدیریت شهری ششم بماند.
البته مدیریت شهری فعلی برای نوسازی آنها تلاش کرده؛ از‌یک‌سو  ورود 195دستگاه ون برای فعالیت در شاتل‌سرویس را عملیاتی کرده و ازسوی دیگر طی تفاهمنامه با چین بناست 10هزار ون برقی به سیستم حمل و نقلی تهران افزوده شود تا عملا ون فرسوده‌ای در تهران باقی نماند. شهرداری تهران اعلام کرده است که با توجه به قیمت بالای ون‌های موجود در بازار و عدم‌امکان پرداخت آن برای تاکسیرانان، اختصاص تسهیلاتی به‌منظور کمک به نوسازی این خودروها در دستور کار قرار دارد. همچنین بنا است وزارت کشور در خصوص توسعه این مد حمل و نقلی تسهیلات به شهرداری ها ارائه کند که باید منتظر اخبار خوش در این رابطه باشیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید