• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 دی 1402
کد مطلب : 214103
+
-

مستقیم از بیت رهبری

شیوه پوشش مراسم بیت رهبری چه تغییرات مثبتی داشته است؟

گزارش
مستقیم از بیت رهبری


علی ترابی-دبیر گروه فرهنگ‌شهر

اخبار مراسم و دیدارهایی که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود همواره از جذاب‌ترین و پردرخواست‌ترین خبرهای رسانه‌هاست؛ امری که سال‌ها با یک شیوه سنتی و ارائه متن بیانات و پس از آن با پخش فیلم کامل دیدارها از تلویزیون و سپس رادیو انجام می‌شد اما رفته‌رفته و با پیشرفت و فراگیری شبکه‌های اجتماعی دچار تغییراتی شد و حالا مدتی است که مردم از طریق قاب و پنجره‌ای متفاوت و جدید همراه با رهبری در مراسم‌ بیت رهبری و دیدارهای مختلف حضور پیدا می‌کنند.

آغاز تغییرات در اطلاع‌رسانی از کجا بود؟

در مسیر پیشرفت و تغییر ارائه اخبار دیدارها و ملاقات‌های رهبری گام نخست به‌عهده پیامک‌ها بود؛ به‌طوری که ابتدا خلاصه‌ای از بیانات با کمترین زمان نسبت به ایراد آن به‌صورت پیامکی به‌دست مخاطبان رسید در ادامه و در یکی دو سال اخیر اما تصاویر از لحظه ورود معظم‌له به حسینیه امام خمینی(ره) همزمان با دیدار مخابره شد و در فاصله‌ای نزدیک‌تر همزمان با دیدار خلاصه بیانات پیامکی در شبکه‌های اجتماعی با بریده‌ای از ویدئوی سخنرانی همراه شد.

تصاویری که برای نخستین بار مخابره شد
اقامه نماز بر پیکر شهید سیدرضی موسوی
این بار قابی متفاوت از مراسم اقامه نماز بر پیکر افرادی که رهبرانقلاب در حیاط بیت‌رهبری برای آنها نماز می‌خوانند منتشر شد و در ادامه بیش از ۱.۵ میلیون بار دیده شد.
ورود رهبر معظم انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره)
ورود رهبری به حسینیه امام خمینی (ره) همیشه یک قاب ثابت داشت؛ پرده‌ای که کنار می‌رفت و شور و هیجان وصف‌ناشدنی مردم. این بار تصاویر کاملی از ورود ایشان به حسینیه منتشر شد که قبلا سابقه نداشت.
پوشش متفاوت مراسم عزاداری فاطمیه
در فاطمیه 1402برای نخستین بار تصاویری از حس و حال معنوی جلسه منتشر شد که سعی شده بود این ویدئوها در ساده‌ترین حالت به مخاطب برسد.

ویژگی‌های پوشش متفاوت مراسم بیت رهبری چیست؟
بی‌آلایشی و مستندبودن این آثار باعث شده مخاطب خودش را وسط حسینیه امام خمینی(ره) ببیند.
جذابیت این آثار به حدی است که بازدید این ویدئوها در اینستاگرام رهبرانقلاب 4برابر بیشتر از سایر ویدئوهای منتشرشده در این حساب است.
پربازدید بودن آثار به نوعی است که یکی از این ویدئوها بیش از ۲.۵ میلیون بار بازدید دارد و تا لحظه تنظیم این گزارش فقط ۵ ویدئوی ۵ شب روضه حسینیه
 امام خمینی(ره) بیش از ۸ میلیون بار بازدید شده است‌.
مردمی بودن و توجه ویژه به نقش مردم در دیدارها با نمایش سوژه‌های خاص میسر شده است.
جالب بودن برخی تصاویر به‌ویژه چهره معصومانه کودکان حاضر در دیدارها ازجمله ویژگی‌های مهم این اتفاق است.
نمایش حس صمیمیت داخل حسینیه و رابطه مردم با رهبر خود را به راحتی در این آثار می‌توان دید.

مصافحه رهبر معظم انقلاب با سخنران‌های مراسم فاطمیه
پیش از این تصاویر مصافحه رهبری با سخنران‌ها و مداحان جلسات عزاداری بیت رهبری فقط در حد عکس منتشر می‌شد که برای نخستین بار ویدئوی این لحظات صمیمانه هم منتشر شد.

درخواست‌های مردمی برای چفیه و انگشتر
یکی از جذاب‌ترین هدایای عاشقان آیت‌الله خامنه‌ای دریافت چفیه و انگشتر متبرک از ایشان است. درخواستی از عمق جان و اجابتی پدرانه و مشفقانه که برای نخستین بار تصاویر آن منتشر شد.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید