• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 11 دی 1402
کد مطلب : 214081
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/48PnJ
+
-

نکته‌ها

پیش‌فروش خودروی وارداتی نداريم
واردات خودرو آزاد شده است اما در حال حاضر، در بازار به هیچ‌وجه پیش‌فروش خودروی وارداتی وجود ندارد. اینکه برخی‌ شرکت‌ها و فروشندگان خودرو اعلام می‌کنند برای مثال 20 روزه فلان خودرو را برای مشتری می‌آورند، فریب مشتری است. در حال حاضر، واردکنندگانی که اجازه واردات دارند و خودرو وارد می‌کنند، خودروهای خود را از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو به فروش می‌رسانند و به طور مستقیم نمی‌توانند خودروهای خود را بفروشند. مشتری به این نکات توجه کند تا گرفتار آگهی‌های فیک نشود.

از ليزينگ‌ها مجوز بخواهيد
 اگر می‌خواهید خودرویی لیزینگ کنید، اول توجه داشته باشید آن شرکت، مجوز بانک مرکزی را داشته باشد.

پرفروش‌ترین خودروهای بازار کدامند
در بازار خودرو چندان نمی‌شود به این پرسش پاسخ واضحی داد. درواقع هر کسی با توجه به بودجه و سلیقه خود خودرو می‌خرد؛ همان رفتاری که در مورد سایر کالاها هم دیده می‌شود. به عبارت دیگر، کسی که وضعش خوب است خودروی سفارشی و گران‌تر می‌خرد اما از آنجا که بسیاری از جامعه درآمدشان پایین است، خودروهای ارزان‌قیمت بیشتر متقاضی دارد.

ممنوعیت خرید و فروش گذر‌موقت‌ها
 در مورد خودروهای گذر‌موقت باید توجه داشت که خرید و فروش آنها ممنوع است. حتما مشاهده كرده‌ايد این خودروهای گران‌قیمت به قیمت یک خودروی چینی فروخته می‌شوند، علتش این است که خرید و فروش آنها ممنوع است و فقط برای مدت زمان مشخصی می‌توانند در کشور تردد کنند و وقتی زمان آنها تمام شود، باید به گمرک بروند. در نتيجه فقط مالکی که خودرو را وارد کرده می‌تواند از آن استفاده کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید