• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 213961
+
-

30سال قبل در صفحه حوادث همشهری

عاقبت عربده‌کشی در تهرانپارس

ماموران انتظامی حوزه 26تهران، 4 نفر از اشرار عربده‌کش‌ و باج‌گیران تهران‌پارس را که با تهدید مردم و مغازه‌داران، در نظم عمومی اخلال می‌کردند برای تنبیه و عبرت دیگران در محله‌های تهران‌پارس گرداندند.
4تن از عربده‌جویان و قداره‌بندهای تهران‌پارس که به‌منظور باج‌خواهی به شکستن شیشه‌های چند مغازه‌ اقدام کرده بودند، توسط مأموران حوزه 26تهران بزرگ دستگیر شدند. آنان سوار بر موتورسیکلت‌های بزرگ در خیابان‌ها به راه می‌افتادند و با نشان دادن ساطور، قمه و چاقو به کسبه و مردم رعب و وحشت ایجاد می‌کردند. اگر صاحب مغازه‌ای هم به باج‌خواهی آنان پاسخ منفی می‌داد شیشه‌های مغازه او را می‌شکستند. تا هم از دیگر مغازه‌داران زهرچشم بگیرند و هم شکارهای بعدی خود را آماده کنند. برای تنبیه دستگیرشدگان، مأموران حوزه انتظامی 26، بعدازظهر دیروز آنها را یک ساعت در خیابان‌ها گرداندند و سپس به دادسرا فرستادند تا با قرار بازپرس تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

قتل پسر به‌دست پدر در دولت‌آباد

30سال قبل روزنامه همشهری در گزارشی به یک قتل خانوادگی پرداخت و از دستگیری پدری به اتهام قتل پسرش خبر داد. در این گزارش که روز دوشنبه 13دی سال 1372 منتشر شد آمده است:کارآگاهان شعبه جنایی اداره آگاهی تهران مردی را به اتهام کشتن فرزند ۲۶ ساله خود دستگیر کردند. جنازه غلامرضا فرزند متهم به قتل روز اول تیر‌ماه سال 71 در یکی از خیابان‌های محله دولت‌آباد پیدا شد و پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، مراتب به اطلاع بازپرس ویژه قتل شعبه 17رسید و بازپرس به تحقیقات گسترده‌ای پیرامون علت و چگونگی قتل دست زد. در مراحل ابتدایی تحقیقات چنین به‌نظر می‌رسید که مقتول طی یک حادثه رانندگی جان خود را از دست داده است. ضمن آنکه پدر ۵۶ ساله مقتول نیز اصرار داشت که فرزندش در حادثه رانندگی جان داده است.
طبق گزارش‌ها بازپرس پرونده از ابتدا نسبت به کشته شدن مقتول در حادثه رانندگی ظنین بود و سخنان پدر وی نیز او را قانع نکرده بود. وی کار رسیدگی و پیگیری پرونده را به کارآگاهان شعبه اول اداره آگاهی ارجاع کرد و در زمینه چگونگی تعقیب متهمان نیز دستورهایی داد. کارآگاهان دریافتند که مقتول ساکن اصفهان بود، اما چند روز قبل از مرگ به تهران آمده و در خانه خواهر خود اقامت کرده است. در تحقیقات همچنین معلوم شد که پدر مقتول ساکن اصفهان است و در آن شهر یک مغازه ریخته‌گری را اداره می‌کند.
مأموران در تحقیقات خود پی بردند که تمامی سرنخ‌های قتل به حسن(پدر مقتول) منتهی می‌شود، ازجمله حسن پس از کشف جسد فرزندش همه جا وانمود می‌کرده که از مرگ وی اطلاعی نداشته است.
حسن با ترفند خاصی نیز جنازه فرزندش را از پزشکی قانونی گرفته و جسد را در بهشت زهرا(س) دفن کرده است. پس از آنکه برای کارآگاهان مسلم شد که غلامرضا در تصادف رانندگی کشته نشده است حسن را دستگیر کردند. حسن ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه بازجویی سرانجام اعتراف کرد و ماجرای قتل فرزندش را بازگفت.
وی اظهار داشت: من چند فرزند دارم و در اصفهان زندگی می‌کنم. غلامرضا نیز یکی از فرزندان من بود با این تمایز که او بر اثر معاشرت با افراد ناباب و شرور از مسیر زندگی شرافتمندانه منحرف شد. او درس و مشق را رها کرد و به انواع شرارت‌ها ازجمله دزدی دست زد و تا آنجا پیش رفت که مأموران انتظامی بارها او را دستگیر کردند. به این ترتیب آبروی خانوادگی ما خدشه‌دار شد و من نیز در اقوام و آشنایان شرمنده و سرافکنده شدم. هر چه او را نصیحت کردم اثر نکرد.  باز هم نصیحتش کردم اما او به من و به فامیل ناسزا گفت و تهدید کرد اگر مزاحمش شویم، همه ما را خواهد کشت.
غلامرضا فردای آن شب به حالت قهر از اصفهان به تهران آمد و در خانه خواهرش اقامت کرد. من از اصفهان به تهران آمدم و در خانه دخترم دوباره با او روبه‌رو شدم و باز میان ما درگیری لفظی شدیدی درگرفت، اما این بار من تصمیم گرفتم او را از میان بردارم و این لکه ننگ را از دامان خانواده‌مان بشویم.
یک شب با روسری او را خفه کردم و با کمک دامادم جسد او را به خیابانی در دولت‌آباد بردیم و در کنار خیابان رها کردیم تا چنین وانمود کنیم که در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است.

حرکت جیپ روی سقف

در یک حادثه شدید رانندگی که در خیابان خاوران تهران روی داد، اتومبیلی از مسیر خود منحرف و واژگون شد. این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
حادثه دیروز در سه‌راه سیمان خیابان خاوران روی داد و راننده جیپ‌استیشن که با سرعت در حرکت بود، با یک تریلر شاخ به شاخ شد و برای گریز از حادثه چرخش شدیدی کرد و واژگون شد. تریلر صحنه را ترک کرد.
وقتی رانندگی می‌کنیم، باید متوجه باشیم برای دیگران خطری به‌وجود نیاوریم و این مهم حاصل نمی‌شود مگر آنکه مقررات را بشناسیم و مراعات کنیم. اگر راننده تریلر مقررات را رعایت کرده بود، این جیپ اینگونه روی سقف بر کف آسفالت نمی‌راند.

ریزش ساختمان 4طبقه در ظفر

یک ساختمان 4طبقه در خیابان وحید دستجردی(ظفر سابق) فرو ریخت و 2 نفر مجروح شدند. ساعت 10بامداد روز گذشته به مأموران سازمان آتش‌نشانی اطلاع رسید که در خیابان وحید دستجردی، ساختمان 4طبقه‌ای فرو ریخته و چند نفر از ساکنان ساختمان و مقداری از وسایل و اثاثیه منزل زیر آوار مانده‌اند. مأموران ایستگاه 7نجات و امداد و آتش‌نشانی به محل حادثه شتافتند و مشاهده کردند که بر اثر بی‌توجهی در گودبرداری ساختمان مجاور، قسمتی از ساختمان 4طبقه فروریخته و 2 نفر از ساکنان و مقادیر زیادی وسایل خانه زیر خروارها سنگ و خاک و آهن مدفون شده‌اند.

 کشف تریاک در جوراب مسافر

زنی که قصد داشت مقداری مواد‌مخدر را که در جوراب خود جاسازی کرده بود از زاهدان به تهران حمل کند، در فرودگاه مورد سوءظن قرار گرفت و دستگیر شد. در بازرسی بدنی حدود یک کیلو تریاک از او کشف شد. این زن 50ساله که عصمت نام دارد جزو مسافران پرواز زاهدان- تهران بود.

 بلعیدن 2کیلو مواد توسط 7قاچاقچی                                                  

قاچاقچیانی که تریاک را در معده‌های خود جاسازی کرده بودند توسط مأموران فرودگاه کرمان دستگیر شدند. قاچاقچیان که 7نفر بودند توسط مأموران به دام افتادند. یکی ازمسئولان سپاه پاسداران در فرودگاه کرمان گفت: اعضای باند تریاک‌ها را در بسته‌های نایلونی می‌بلعیدند و از شهری به شهر دیگر حمل می‌کردند. از این افراد حدود 2کیلو تریاک کشف شده است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید