• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 5 دی 1402
کد مطلب : 213563
+
-

ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در شب میلاد حضرت مسیح ع

نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. کنعانی در این نشست آخرین موضع‌گیری‌های جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی را تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای این نشست آمده است.

  در زادگاه حضرت مسیح (ع) شاهد بودیم که مسیحیان برای ابراز همدردی و همبستگی با فلسطینیان مراسم ایران عید خود را تعطیل کردند و جای تأسف دارد که رژیم صهیونیستی در شب میلاد حضرت مسیح(ع) نیز دست از جنایات خود بر نداشت.

  در زمینه کمک‌های بشردوستانه به غزه، دیدگاه ایران، طرف‌های فلسطینی، مقاومت منطقه و دبیرکل سازمان ملل روشن است. قطعنامه شورای امنیت عاری از آن چیزی است که در مفاد آن قید شده و به‌عبارتی قطعنامه‌ای بی‌محتوا و غیرقابل اجراست.

  اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره تنش در آب‌های بین‌المللی مردود است.

  انتظار می‌رفت در دادگاه تجدیدنظر، دولت سوئد اقدام فاحش خود درباره رأی حمید نوری را جبران کند که چنین چیزی را شاهد نبودیم و احکام ظالمانه‌ای علیه این شهروند ایرانی صادر شد، ولی این حکم به ‌معنای پایان تلاش‌های ایران برای آزادی نوری نیست.

  در ارتباط با طرف‌های فلسطینی و مشخصا گروه‌های مقاومت هستیم. معمولا گروه‌های فلسطینی جزئیات را با ما در میان می‌گذارند و هر تلاشی که به توقف حملات نظامی به غزه کمک بکند در اولویت است و از آن حمایت می‌کنیم.

  ادعاهای وزیر خارجه انگلیس همانند ادعاهای دولت آمریکا بی‌پایه و اساس، تکراری، نخ‌نما و مردود است و در چارچوب حمایت دولت انگلیس از رژیم غاصب صهیونیستی مطرح می‌شود.

  ادعاهای مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشورهای عربی در مراکش در رابطه با جزایر سه‌گانه، اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران است و مفاد و مضمون آن کاملا و از اساس مردود و غیرقابل ‌قبول است.

این خبر را به اشتراک بگذارید