• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 5 دی 1402
کد مطلب : 213552
+
-

برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات منجر به فوت در پایتخت

دومین نشست هم‌اندیشی فرماندهان پلیس راهور تهران بزرگ و مدیران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات ترافیکی تهران و تشریک‌مساعی در این زمینه برگزار شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست با اعلام اینکه اگر با برنامه‌ریزی مشترک، سطح ایمنی معابر را به‌نحوی ارتقا دهیم که بتوانیم جان حتی یک انسان را نجات دهیم، خدمت بزرگی انجام داده‌ایم، افزود: افزایش ایمنی شبکه معابر به‌ویژه معابر بزرگراهی، همواره در دستور کار ما قرار دارد و خط‌کشی، اصلاح هندسی و نصب تابلوها و علائم ترافیکی که در کاهش تصادفات مؤثرند، به‌صورت مستمر انجام شده و مورد بازبینی قرار می‌گیرند.
محسن هرمزی یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات پایتخت را سرعت بالای خودروها در بزرگراه‌ها، اعلام و خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های هوشمند نقش بسزایی در کنترل تخلفات و کاهش سرعت خودروها و به تبع آن، کاهش تصادفات دارد و شرکت کنترل ترافیک، موظف است تا نسبت به رفع نقایص دوربین‌ها اقدام کند و از شورای اسلامی شهر تهران، انتظار داریم بودجه مناسبی برای خرید دوربین‌های جدید اختصاص دهد.
در ادامه این نشست، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور پایتخت نیز از افزایش تصادفات منجر به فوت خبر داد. همچنین در این جلسه موضوعاتی همچون لزوم کاهش تصادفات شدید منجر به فوت، ضرورت ارتقا و بهبود ایمنی معابر، تجهیز و رفع نقص دوربین‌های ثبت تخلف و کنترل سرعت و ساماندهی موتورسیکلت‌ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارگروه مشترکی برای بررسی مصوبات جلسات و بحث و تبادل‌نظر در مورد مسائل و مشکلات مرتبط به‌صورت هفتگی تشکیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید