• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 5 دی 1402
کد مطلب : 213511
+
-

«پایتخت» در 100 دقیقه

سریال پرطرفدار با نسخه سینمایی به تلویزیون برمی‌گردد

گزارش
«پایتخت» در 100 دقیقه

شقایق عرفی‌نژاد-روزنامه‌نگار

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و حرف‌های ضد‌ونقیض درباره پایتخت، در نهایت مشخص شد این سریال برای نوروز1403 ساخته نمی‌شود و به‌جای آن فیلم سینمایی پایتخت پخش خواهد شد.
 اوایل آبان‌ماه امسال خبرهایی منتشر شد از اینکه محسن تنابنده با رئیس صداوسیما برای ساخت پایتخت 7وارد مذاکره مستقیم شده است؛ خبری که یک روز بعد پیمان جبلی به شکل تلویحی آن را تأیید کرد و گفت: «کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها با صداوسیما در حال مذاکره هستند و برخی هم به توافق رسیده‌اند. سریال‌های پایتخت و زیرخاکی هم در حال مذاکره‌اند برای اینکه کار انجام شود.» بعد از آن هم هر پاسخ دیگری را به سیمافیلم محول کرد.
با وجود این، مدیر سیمافیلم وقتی در مصاحبه‌ای از همه گزینه‌های پخش برای نوروز1403 صحبت کرد، هیچ اسمی ‌از پایتخت نیاورد و گمان‌ها بر این شد که این سریال در میان مجموعه‌های نوروز وجود نخواهد داشت.
اما مهدی نقویان آذر‌ماه با اشاره به اینکه حساسیت در مورد این سریال بالاست و خبرهای غیرواقعی درباره آن پخش می‌شود، گفت: مذاکرات با تیم ادامه دارد و طرح‌هایی هم ارائه شده است.
نقویان درباره این مذاکره‌ها توضیح داد: «مذاکره ما با عوامل «پایتخت» به بن‌بست نرسیده است. طرح‌هایی رسید و بعد یک طرح مشترکی که ۲طرف روی آن اتفاق نظر داشتند، انتخاب شد و غیراز این، اتفاق جدیدی رخ نداده است. گام بعدی قرارداد بستن با عوامل است؛ چون «پایتخت» و همه برندهای دیگر به اين صورت است که جمع کردن بازیگر و عوامل‌شان سخت است و با یک نفر طرف نیستیم.»

نسخه سینمایی برای نوروز امسال
آنچه درنهایت قطعی شده این است که نسخه سینمایی سریال پایتخت برای نوروز آماده خواهد شد. تهیه‌کنندگی این نسخه سینمایی را همچون قبل الهام غفوری برعهده خواهد داشت و سیروس مقدم آن را کارگردانی خواهد کرد. مدت این تک‌قسمتی ۱۰۰دقیقه است، ولی مشخص نیست زمان پخش آن چه روزی از نوروز خواهد بود.

سریال؛ شاید سال دیگر
فصل هفتم این سریال هم آنطور که اعلام شده قرار است در ۱۶قسمت تولید و سال۱۴۰۳ یا نوروز۱۴۰۴ پخش شود. با توجه به مهم بودن سریال‌های نوروزی برای تلویزیون گمان می‌رود نسخه سینمایی نوروز امسال و فصل هفتم نوروز سال دیگر روی آنتن برود.
نکته جالب در مورد پایتخت 7حضور همه بازیگران در آن است.

بازگشت باباپنجعلی

یکی از نکات جالب توجه سری تازه «پایتخت» بازگشت علیرضا خمسه در نقش باباپنجعلی است. کاراکتری که در فصل ششم حضور نداشت و نبودش حسابی به چشم آمد. در فصل ششم باباپنجعلی از دنیا می‌رود و اعضای بدنش به نیازمندان اهدا می‌شود. حالا اینکه محسن تنابنده و تیم نویسندگان چه ترفندی برای بازگشت او درنظر گرفته‌اند هنوز مشخص نیست.

مکث
«پایتخت» در انتظار پایان فیلمبرداری «زود پز»


راه افتادن پروژه «پایتخت» منوط به حضور عوامل اصلی در پیش تولید و طراحی فیلمنامه است. مهم ترین مسأله حضور محسن تنابنده، سرپرست نویسندگان و یکی از بازیگران اصلی «پایتخت» است‌. محسن تنابنده این روزها، درگیر بازی در فیلم سینمایی «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان است. فیلمبرداری «زود پز» طولانی تر از پیش بینی اولیه شده است و به نظر می رسد تا کار تنابنده در این پروژه تمام نشود،« پایتخت» به راه نخواهد افتاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید