• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 2 دی 1402
کد مطلب : 213115
+
-

اجرای گردشگری آشوراده با مشارکت عمومی و خصوصی

‌خبرخوان
اجرای گردشگری آشوراده با مشارکت عمومی و خصوصی

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: طرح طبیعت گردی آشوراده با هدف مدیریت پناهگاه حیات وحش میانکاله در پهنه تفرج و با مدل مشارکت عمومی- خصوصی برای نخستین بار در استان گلستان عملیاتی می‌شود.
به‌ گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، سجاد انجم شعاع با اشاره به اینکه این مدل مدیریت می‌تواند نمونه موفقی از مدیریت مناطق تحت حفاظت با مشارکت مردم و بخش خصوصی باشد، اظهار داشت: این ابتکار‌عمل و دستور صریح ریاست محترم جمهور بود که در آن به اجرای طرح طبیعت گردی آشوراده با رعایت قوانین و مقررات و الزامات زیست‌محیطی تأکید شده بود.
وی افزود: تسهیل دسترسی به جزیره‌آشوراده، تعیین مستثنیات آشوراده، بازنگری طرح هادی روستای آشوراده با هدف توسعه طبیعت گردی ازجمله اقداماتی است که در این منطقه و با اخذ مصوبه کمیته ملی طبیعت گردی انجام گرفته است.
مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست با اشاره به اینکه این طرح به تأیید شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز رسیده است، تأکید کرد: این طرح همچنین مصوبه شورای اقتصاد را نیز دارد و تشریفات قانونی انتخاب سرمایه‌گذار و همچنین صدور موافقت‌های اصولی توسط دستگاه در این طرح انجام گرفته است.
انجم شعاع تأکید کرد: این طرح نقشه‌های اجرایی و مدل سرمایه‌گذاری دارد و در این راستا شرکت پروژه طبیعت‌گردی آشوراده توسط صندوق و سرمایه‌گذار تاسیس و مراحل قانونی آن انجام یافته است.
او گفت: مصوبه کمیسیون ماده۲۳ قانون الحاق۲ نیز برای این پروژه اخذ شده و در مرحله عقد قرارداد با شرکت مذکور قرار داریم که این امر در سفر ریاست محترم جمهور محقق خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید