• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 1 دی 1402
کد مطلب : 213077
+
-

رئیسی در جمع مردم چه گفت؟

تلاش همه باید امیدآفرینی باشد

وحدت اقوام مختلف در استان گلستان مثال‌زدنی است

تلاش همه باید امیدآفرینی باشد

رئیس‌جمهور در نخستین روز از دومین سفر استانی خود به استان گلستان در جمع مردم گرگان حاضر شد و برای آنها سخنرانی کرد. خلاصه‌ای از سخنان او با مردم را بخوانید.
  مردم استان گلستان در عرصه‌های مختلف سیاسی به‌خوبی امتحان پس داده‌اند، این مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از اسلام و امام حمایت کرده و پس از پیروزی انقلاب نیز با نثار صدها شهید و جانباز و ایثارگر به کشور خدمت کردند.
  وحدت همه مردم گلستان اعم از فارس و ترکمن و بلوچ مثال‌زدنی است، مردم این استان، باصفا و وفادار به ارزش‌های اسلامی هستند، حقیقتا اقوام مختلف در کنار هم گرد آمده‌اند و زندگی همراه با تلاش و معنویت را دنبال می‌کنند.
  برخی افراد سعی در فسادنمایی در کشور دارند، هدف این افراد که در برابر فسادزدایی دولت قرار گرفته‌اند ناامید کردن مردم از آینده روشن کشور و نظام اسلامی است.
  برنامه دولت استفاده از همه ظرفیت‌ها در استان گلستان است، در سفر اول به بسیاری از مناطق رفتیم که باید احیا می‌شد و به جای تهدید بودن به فرصت تبدیل می‌شد، تلاش‌ها آغاز شد و امروز شاهد بودیم که لایروبی خلیج گرگان به‌عنوان رگ حیاتی منطقه با موفقیت انجام و آباد شد.
  گلستان یک استان با رویکرد کشاورزی بوده و محورهای مواصلاتی در تردد کشاورزان مهم است، ‌با بررسی‌های انجام‌شده در سفر اول به گلستان، اصلاح راه‌های مواصلاتی استان در دستور کار قرار گرفت و امروز این راه‌ها با اعتبار 4هزارو۵۰۰میلیارد تومان اصلاح شد.
  درحالی‌که استان گلستان در کنار دریا قرار دارد اما گرفتار تنش‌های آبی است. در این دو سال بیشتر از ۱۵سال برای سد نرماب هزینه شد تا به سرعت بتواند مشکل مردم را حل کند که بودجه آن از اعتبار کشور بوده چرا که این مسئله جز اولویت‌های ماست.
  با دسترسی به ارتباطات و فیبرنوری امروز می‌توانیم بگوییم گلستان نخستین استان هوشمند ایران است و تمامی ارتباطات بر بستر فیبرنوری برقرار شده است.
  ۴۱ هزار مسکن در استان در حال ساخت بوده که پس از اتمام کار تحویل نیازمندان می‌شود.
  وزیر نفت مأمور شده‌است تا با همکاری هلدینگ خلیج‌فارس مشکل پتروشیمی و سهام مردم گلستان را حل کند‌.
  استحصال و تکمیل زنجیره نفت و گاز می‌تواند در گلستان تولید را افزایش داده و ارزش‌افزوده را بالا ببرد و اشتغال ایجاد کند.
  بیش از ۷۰روز است که مردم فلسطین بدون تجهیزات نظامی خاص در حال مقاومت هستند و با تجهیزات مقدماتی خود در برابر مجهزترین نیروهای نظامی ایستادگی می‌کنند. دنیا شگفت‌زده شده که چگونه این نیروهای مردمی مقاومت می‌کنند، دلیل آن نیروی ایمان و توکل به خداست که در جوانان فلسطینی دیده می‌شود.
  جایگاه فعالیت صنعتگران، معدن‌کاران، تولیدکنندگان و فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی مانند سنگر است و کشور می‌تواند در تامین کالاهای اساسی خودکفا باشد و نیازی به واردات نداشته باشد و این ظرفیت در کشور وجود دارد و ما در بسیاری از عرصه‌ها توانسته‌ایم از واردکننده به صادرکننده تبدیل شویم.
  کوچک‌ترین رابطه غیرسالم اداری در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست. مردم باید در عمل ببینند که گره از کارشان باز می‌شود. ممکن است دشمنان بخواهند فسادنمایی کنند اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است. قرار بر این است که در هر نقطه‌ای فساد ببینیم مقابله کنیم و اجازه ندهیم کوچک‌ترین فسادی در دولت لانه کند.
  دشمن امید مردم را نشانه گرفته است و می‌خواهد امیدها را به ناامیدی تبدیل کند اما کار ما در دولت و هر کسی که در هر سنگری حضور دارد امیدآفرینی است. باید تلاش همه تلاشگران در همه بخش‌ها امیدآفرینی باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید