• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208600
+
-

وضعیت6 پرونده روی‌میز دستگاه قضایی

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست‌خبری دیروز (چهارشنبه) خود، آخرین وضعیت برخی از مهم‌ترین پرونده‌های روی‌میز دستگاه قضایی را تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای این نشست را می‌خوانید.
پرونده قاتلان شهید آرمان علی‌وردی در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران درحال رسیدگی است و تاکنون ۵جلسه متوالی برای رسیدگی به اتهام‌های متهمان تشکیل شده‌است.
سرپرست سابق فرمانداری قزوین 3فقره پرونده در سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با شکایت شاکی خصوصی به اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای به قصد تشویش اذهان عمومی داشته و دراین 3پرونده محکومیت یافته است.
پرونده یوهان فلودروس، تبعه سوئدی منتهی به صدور کیفرخواست و به دادگاه صالح ارسال شده‌است.
در حوزه انتخابات به جد، پیگیر قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی انتخابات هستیم و به ملت ایران تعهد می‌دهیم جلوی هرگونه تخلف، سوءاستفاده و مفسده‌ای را می‌گیریم.
از ظرفیت‌های حقوقی برای مقابله و محاکمه رژیم‌صهیونیستی ازسوی قوه قضاییه ایران استفاده شده‌ که از جمله، می‌توان به نامه اخیر رئیس قوه قضاییه خطاب به روسای نهاد‌های قضایی کشور‌های اسلامی اشاره کرد.
پرونده دادخواهی خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی مشتمل بر ۵۶کلاسه واصله از نقاط مختلف کشور، متضمن دادخواهی ۶۴۶نفر از خانواده شهداست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید