• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 2 آبان 1402
کد مطلب : 206845
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2MzR
+
-

اخبار کوتاه/خاخام حمامی:صهیونیسم مانند داعش است


نشست خبری رهبران اقلیت‌های دینی در ایران در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در غزه صبح دوشنبه با حضور اسقف اعظم ارامنه تهران، اسقف کاتولیک آشوری تهران، خاخام حمامی لاله‌زار رهبر کلیمیان ایران و نماینده کلیسای آشوری برگزار شد. حمامی لاله‌زار در پاسخ به سؤالی در تفکیک یهودیت و صهیونیسم، گفت: یهود یک آیین الهی است که به خدای یکتا و ارزش‌های انسانی اعتقاد دارد اما صهیونیسم یک حزب سیاسی است که با سوءاستفاده از برخی آرمان‌ها و اعتقادات یهودیت اقدام به غصب فلسطین کرده است؛ همانطور که هیچ‌کس داعش را نماینده اسلام نمی‌داند، صهیونیسم هم نماینده یهود نیست و نخستین مخالفت‌ها در زمان تأسیس صهیونیسم از سمت خود یهودی‌ها بوده است.


‌تغییر جهت راهپیمایان اربعین به‌سوی قدس
سرلشکر رحیم صفوی، مشاور فرمانده کل قوا در نشست تخصصی «اربعین مظهر همگرایی ملی، منطقه‌ای و جهان اسلام» که در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس برگزار شد، گفت: سال قبل ۲۲ میلیون زائر به کربلا رفتند و این جمعیت در سال‌های بعد رشد بیشتری هم خواهد داشت. از حدود جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ مسلمان در سراسر جهان، در اطراف ایران و عراق تقریبا ۷۰۰ میلیون مسلمان ساکن‌اند که حدود ۲۱۰ میلیون نفر شیعه هستند؛ هند ۶۰ میلیون و پاکستان حدود ۳۰ میلیون شیعه دارد. تصور کنید سال‌های آینده این راهپیمایی اربعین به ۵۰ میلیون نفر برسد؛ اگر این جمعیت جهت خود را به‌سوی قدس تغییر دهند، چه قدرتی می‌تواند با اینان مقابله کند؟


اسلامی: توسعه اقتصادی معادن برنامه مهم‌ سازمان انرژی اتمی است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: توسعه اقتصادی در حوزه معادن از برنامه های مهم این سازمان است و سعی داریم با کار روی یک زنجیره ارزش، از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و مواد به صورت فرآوری شده، تولید و استفاده شود. محمد اسلامی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی اکتشاف در منطقه دیلک وردی چالدران افزود: هدف ما اکتشاف، استخراج و فرآوری عناصر نادر خاکی و گران‌بهاست زیرا برای کشور و اقتصاد ملی راهبردی بوده و در فناوری‌های نوین دارای کاربردهای فراوان هستند. وی اضافه کرد: اکتشاف و استخراج مواد پرتوزا در سطح کشور جزو وظایف و محدوده کاری سازمان انرژی اتمی ایران است و با توجه به هدف‌گذاری تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای، محقق شدن آن نیاز به عناصر مهم و سوخت ‌هسته‌ای دارد که از معادن باید تهیه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید