• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 24 مهر 1402
کد مطلب : 205965
+
-

حیرت جهانیان از روحیه‌ بالای مردم فلسطین

با وجود سخت‌ترین حملات رژیم صهیونیستی، اما فلسطینی‌ها همچنان درحال مقاومت هستند

گزارش
حیرت جهانیان از روحیه‌ بالای مردم فلسطین

امیررضا قشقائی-روزنامه‌نگار

 حتی بـی‌سابقـه‌ترین حملات صهیونیست‌ها به مردم مظلوم فلسطین نیز باعث نشد که آنان دست از مقاومت کردن بردارند و سرزمین خود را ترک کنند. مقاومت با شکوه مردم غزه نه‌تنها مسلمانان بلکه سایر مردم جهان را نیز همراه خود کرد و به‌عنوان الگویی دقیق برای تمامی مظلومان جهان و کسانی که سال‌ها تحت‌تأثیر استعمارگران قرار دارند، مطرح خواهد شد. کارشناسان حوزه بین‌الملل در گفت‌وگو با همشهری به بررسی شرایط مردم فلسطین و روحیه بالای آنها پرداخته‌اند.

الگوبرداری جهانی از روحیه بالای فلسطینی‌ها

سیدرضا صدرالحسینی*
 تحولات شگرفی که در حوزه فرهنگی و افزایش روحیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری به‌وجود آمده است، ازجمله موضوعات شگرفی است که در کنار عملیات شگفت‌انگیز طوفان الاقصی توانسته توجه بسیاری از مردم جهان را به‌خود جلب کند. در واقع رژیم صهیونیستی انتقام خود را از شکست‌هایی که در میادین مقاومت در سرزمین‌های اشغالی با آن روبه‌رو شد، با بمباران و تخریب منازل بر سر کودکان، بانوان و سالخوردگان فلسطینی ساکن در غزه می‌گیرد.

بن بست برای صهیونیست‌ها
اما واقعیت امر این است که با توجه به سوابق قدرت روحی‌ای که مردم فلسطین در طول سال‌های متمادی از خود نشان داده‌اند، در این مورد نیز رژیم صهیونیستی به یک بن‌بست راهبردی دچار شده است. در واقع اقدامات بسیار خوب رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی‌های دقیق و دقیقه‌ای که از جنایات صهیونیست‌ها منتشر می‌شود، بخش قابل‌توجهی از ملت‌ها و حتی کشورهایی که مقامات آن به‌طور آشکار از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند را همراه خود کرده است به‌طوری که امروز شاهد تجمعات بزرگ و بیانیه‌های بسیاری توسط نخبگان و فرهیختگان به نفع مردم مظلوم فلسطین و تقبیح جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم.پس در مجموع به‌نظر می‌رسد این تحولات به‌وجود آمده در حوزه روحی، روانی، فرهنگی و اعتقادی مردم فلسطین و همراهی سایر مردم جهان با آنان، می‌تواند ملت‌هایی که به‌دنبال استقلال و جدایی خود از تیغ جور استعمارگران هستند را حرکت دهد و از مقاومت مردمان فلسطین الگوبرداری کنند چرا که مردم فلسطین درحال حاضر با وجود وحشیگری‌های بی‌سابقه صهیونیست‌ها در سرزمین خود مانده‌اند و همه تلاش خود را می‌کنند تا کوچک‌ترین خللی در روند مقاومت وارد نشود و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، در نهایت پیروزی را  از آن خود و کشورهای همراه کنند.
*کارشناس مسائل غرب آسیا

حمایت جهانی از فلسطین روزبه‌روز بیشتر می‌شود

علی عبدی*
هرچه زمان بیشتری بگذرد، قطعا کار برای رژیم صهیونیستی سخت‌تر خواهد شد. به بیان روشن‌تر، گذر زمان به ضرر صهیونیست‌ها خواهد بود. به همین دلیل رژیم صهیونیستی به‌دنبال این است تا در کمترین زمان ممکن دستاوردهای مهمی برای خود فراهم کند. در حال حاضر، رژیم صهیونیستی بی‌سابقه‌ترین توحش از زمان تاسیس این رژیم منحوس را از خود نشان داده است به‌گونه‌ای که در واقع نسل‌کشی به جریان افتاده است. اما این موضوع قطعا به ضرر صهیونیست‌ها تمام خواهد شد. همانطور که دیدیم افکار عمومی در دنیا نیز به خوبی متوجه این موضوع شده‌اند و به‌نظر نمی‌آید که این موج حمایت مردم دنیا از فلسطینی‌ها متوقف شود. جریانی که روزبه‌روز قوی‌تر و به تعداد مردم حامی فلسطینی‌ها نیز اضافه‌تر خواهد شد.
اگر به جنگ اوکراین و روسیه نگاه کنید می‌بینیم که مردم اوکراین پس از جنگ آزادانه از سرزمین خود خارج شدند و سایر کشورهای جهان نیز در‌های خود را به روی آنها گشودند. اما مردم فلسطین در عین اینکه خودشان نمی‌خواهند از سرزمینشان خارج شوند، می‌بینیم که اکثر کشورهای دنیا نیز پذیرای آنها نیستند.

فلسطینی‌ها ایستاده‌اند تا تاریخ تکرار نشود
مردمان فلسطینی نیز حاضر به ترک سرزمین خود نیستند چرا که در غیراین صورت همان ماجرای سال 1948و آوارگی فلسطینی‌ها اتفاق می‌افتد. بنابراین مردمان بی‌گناه فلسطین به خوبی متوجه این موضوع شده‌اند و این بار با تمام قوا ایستاده‌اند تا یک‌بار برای همیشه تکلیف رژیم منحوس صهیونیستی و آزادسازی سرزمین خود را روشن کنند و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کردند، حرکتی و مقاومتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.
*کارشناس مسائل غرب آسیا
 

این خبر را به اشتراک بگذارید