• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 24 مهر 1402
کد مطلب : 205914
+
-

دختر، پدرش را بخشید

تحقیقات در دو پرونده جنایی تکمیل و به صدور کیفرخواست منجر شد. به گزارش همشهری، نخستین پرونده مربوط به قتل پسری جوان بود که توسط پدرش به قتل رسیده بود.  این جنایت دوازدهم مرداد امسال رخ داد. آن روز با پیدا شدن جسد مردی کنار یک سطل زباله در قلعه‌حسن‌خان، پلیس وارد عمل شد.
مقتول  جوانی 33ساله به نام سهراب بود که در یکی از مناطق پایتخت به همراه پدر، نامادری و خواهرش زندگی می‌کرد. عامل جنایت که پدر 71ساله او بود در تحقیقات گفت: پسرم اقامت استرالیا داشت و در آنجا مدرک فوق‌لیسانس مهندسی‌اش را گرفته بود. اما بیماری اعصاب و روان داشت و مدتی در بیمارستان بستری بود. در استرالیا می‌خواست کسب‌وکار راه بیندازد اما به دام یک کلاهبردار افتاد. همین اتفاق موجب شد تا بیماری او دوباره اوج بگیرد و افسردگی‌اش برگردد. چند‌ماه قبل به ایران برگشت و روز حادثه به او گفتم که بیا برویم مرکز درمانی بستری‌ات کنم. ناگهان عصبانی شد و پرخاشگری کرد. دعوایمان شد و  او مرا هل داد و من که به‌شدت عصبانی شده بودم پتکی از روی زمین برداشتم و ضربه‌ای به او زدم که باعث مرگش شد.  بعد از قتل هم جسدش را مثله کردم و تکه‌های آن را درون نایلون قرار داده و کیسه‌ها را در سطل زباله‌های اطراف تهران انداختم.
متهم پس از اقرار به قتل روانه زندان شد و خواهر مقتول که تنها ولی‌دم محسوب می‌شد راهی دادسرای جنایی تهران شد و پدرش را بخشید. به این ترتیب پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه فرستاده شد. دومین پرونده سی‌ام شهریور پارسال گشوده شد. آن روز جسد مردی در کنار سطل زباله‌ای در خیابان فلاح پیدا شد که بر اثر ضربه به سر به قتل رسیده بود. بررسی دوربین‌های اطراف محل رها کردن جسد، نشان می‌داد که مردی موتورسوار جسد را در آنجا رها کرده است.
کارآگاهان با بررسی شواهد پی بردند که او، فریبرز، دوست مقتول‌ است. وی بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد: مقتول ضایعات و وسایل سرقتی خرید و فروش می‌کرد. همین باعث شده بود که به خانه‌ام در رفت‌وآمد باشد. بعد از مدتی متوجه شدم از خانه‌ام سرقت می‌کند. وی ادامه داد: روز حادثه، متوجه شدم دوستم وسایلی از آنجا سرقت کرده و در 4 چمدان گذاشته و در حال بردن آن اموال است. با او درگیر شدم و او را به قتل رساندم. سپس جسد را در کنار سطل زباله رها کردم. در این پرونده اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص کردند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید