• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 24 مهر 1402
کد مطلب : 205908
+
-

بازگشت آرامش پس از پس‌لرزه‌ها

وقوع زلزله ۶.۴ریشتری صبح یکشنبه 23مهر در شمال هرات افغانستان بار دیگر در مشهد و برخی از شهرهای دیگر استان خراسان‌رضوی احساس شد تا رعب و وحشت اهالی این شهرها را در برگیرد.
به گزارش همشهری، زلزله 6.4ریشتری در عمق 10کیلومتری غرب افغانستان اتفاق افتاد و به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، بعد از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب به‌محل اعزام شدند.
مجید نجات به همشهری گفت: «خوشبختانه در حال حاضر وضعیت آرامی را در خراسان رضوی شاهد هستیم. در روزهای گذشته شدت وقوع زلزله در هرات افغانستان به‌گونه‌ای بود که در مشهد و برخی از شهرستان‌های استان احساس شد. اما شدت زلزله صبح یکشنبه به قدری زیاد بود که سبب رعب و وحشت شهروندان در خراسان رضوی شد.»
او ادامه داد: «البته ما تیم‌های ارزیاب خود را بلافاصله به مرکز وقوع زلزله فرستادیم و همانطور که اعلام کردم، آرامش به استان خراسان رضوی بازگشته است.»
زلزله در برخی شهرستان‌های خراسان رضوی ازجمله تربت‌جام احساس شد و به‌گفته فرماندار تربت جام، ۲ نفر از اهالی این شهرستان مرزی به‌دلیل اضطراب و هنگام فرار از زلزله مصدوم شدند. حسین جمشیدی گفت: «خوشبختانه این زمین لرزه خسارت مالی و جانی نداشته و زیرساخت‌های این شهرستان نیز آسیبی ندیده است. فقط ۲شهروند مزبور که بر اثر ترس از زلزله و هنگام فرار، مصدوم و دچار شکستگی‌هایی شده بودند، در بیمارستان سجادیه تربت جام بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند.»
به‌دلیل پس‌لرزه‌های زلزله افغانستان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از آماده‌باش نیروهای این دستگاه خبر داد. نجات گفت: «نیروهای مدیریت بحران همچنان در حالت آماده‌باش قرار دارند و برخی از دستگاه‌های دیگر نیز چنین وضعیتی دارند.»
او ادامه داد: «پژوهشگاه بین‌المللی زلزله، نیروهای خود را برای ارزیابی به محل زلزله اعزام کرده است. همچنین 17دستگاه زلزله‌نگاری در مرز ایران تعبیه شده است.»
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: «از شهروندان عزیز درخواست داریم که آرامش خود را حفظ کرده و اخبار وقوع زلزله هرات افغانستان را از منابع رسمی دنبال کنند و به شایعات توجهی نکنند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید