• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 23 مهر 1402
کد مطلب : 205811
+
-

تمدید بلاتکلیفی!

گل‌محمدی در تمرین دیروز پرسپولیس حاضر شد اما تکلیف او و تیمش امروز در جلسه با اعضای هیأت‌مدیره مشخص می‌شود

آنچه روز شنبه در باشگاه پرسپولیس اتفاق افتاد، بلاتکلیفی‌های این باشگاه را برای یک روز دیگر هم تمدید کرد. یحیی گل‌محمدی سرانجام به ایران برگشت و حضورش در جلسه تمرینی پرسپولیس، به‌معنای عادی شدن شرایط تیم تعبیر شد، اما این مربی تیم را تمرین نداد و فقط برای دقایقی با بازیکنان‌ صحبت کرد و پس از معطلی چند‌ساعته خبرنگاران حاضر در تمرین، گل‌محمدی به چند سؤال پاسخ داد؛ پاسخ‌هایی که البته وضعیت این روزهای پرسپولیس را کاملا روشن نکرد. به‌نظر می‌رسد همه‌‌چیز در مورد این باشگاه ظرف چند ساعت آینده معلوم خواهد شد؛ هرچند که حدس‌زدن خروجی جلسه امروز یحیی با اعضای هیأت مدیره باشگاه، چندان هم دشوار نیست.

   از فیفادی تا دوبی
تضاد عجیب در مورد کنش‌های یحیی در روزهای گذشته با درخواست او از سرمربی تیم ملی برای لغو‌کردن این فیفادی، خیلی از هواداران فوتبال را متعجب کرده است. اگر قلعه‌نویی به درخواست یحیی پاسخ مثبت می‌داد و این اردو را برای برگزاری لیگ لغو می‌کرد، آیا باز هم سرمربی پرسپولیس قید برگزاری تمرین را می‌زد؟ اینکه یحیی همین چند روز قبل، خواهان ادامه لیگ به‌صورت فشرده بود و حالا موضع کاملا متفاوتی دارد، در نوع خودش عجیب به‌نظر می‌رسد. شاید هم او تصمیم گرفت از آخرین تعطیلات جدی قبل از تعطیلات طولانی جام ملت‌ها، برای به کرسی نشاندن خواسته‌هایش در پرسپولیس استفاده کند.

   من قراردادی ندارم!
سرمربی پرسپولیس به‌گفته خودش عملا قراردادی با این باشگاه ندارد. او نامه فسخ را به پرسپولیس فرستاده و از اینکه مدیران باشگاه کمی دیر این نامه را به هیأت مدیره ارائه کرده‌اند، ناراحت به‌نظر می‌رسد. سؤال بزرگ اما اینجاست که آیا یک مربی می‌تواند با ارسال نامه فسخ به باشگاه، قراردادش را لغو کند؟ تا زمانی که این فسخ در سازمان لیگ صورت نگیرد، نه معتبر است و نه قانونی. یحیی گل‌محمدی درصورتی می‌تواند با ارسال نامه از پرسپولیس جدا شود‌ که آن نامه حاوی «استعفای» رسمی او از باشگاه باشد. در غیر‌این‌صورت ارسال نامه فسخ به باشگاه، به لحاظ قانونی برای قطع همکاری با پرسپولیس کافی نخواهد بود.

   عصبانی از عدم‌تعهد
«عدم‌تعهد، پرسپولیس را به اینجا کشانده است»؛ این بخش مهمی از صحبت‌های یحیی با خبرنگاران در محل تمرین باشگاه پرسپولیس بود. به‌گفته یحیی، مدیرعامل باشگاه به او وعده داده بود که در پایان فصل همه حساب‌ها تسویه می‌شود اما نخستین پرداختی این فصل، مربوط به قراردادهای فصل جدید بوده و گل‌محمدی هم مثل بازیکنان تیمش هنوز آپشن‌های به‌جامانده از قراردادهای فصل گذشته را دریافت نکرده؛ موضوعی که ظاهرا موجب عصبانیت این مربی شده است. یحیی به‌گفته خودش، هیچ‌چیز از مذاکره پرسپولیس با مربیان دیگر نشنیده و به‌دنبال برکناری رضا درویش هم نیست. او فقط به مدیران پرسپولیس هشدار می‌دهد که به بدقولی‌شان پایان بدهند. جالب اینکه سرمربی قرمزها، حتی منتقد قرارداد این تیم با حامی مالی هم هست و به یکی از رقبا نیز‌ کنایه تندی زده است: «مگر می‌شود تیمی که چند سال جام نیاورده، قرارداد تجاری بهتری از ما داشته باشد؟»

   پول نیست تا پارو شود
یحیی گل‌محمدی انتظار دارد که پرسپولیس پس از موفقیت‌های بزرگ فصل گذشته، در حال پارو‌کردن پول باشد، اما بین این تصور و واقعیت‌های باشگاه، تفاوت‌های عمیقی وجود دارد. سرمربی پرسپولیس به‌گفته خودش، مشکلات باشگاه را درک می‌کند اما سؤال مهمی هم از مدیران تیم دارد: «اگر تا این اندازه مشکل وجود داشت، چرا با این بازیکنان قرارداد بستید؟». نگرانی بزرگ یحیی، تبدیل‌شدن پرسپولیس به یک تیم «معمولی» است؛ تیمی که همین روزهای اخیر، ستاره‌ای مثل یاسین سلمانی را از دست داده و با کسر یک امتیاز در جدول لیگ برتر نیز روبه‌رو شده است.

   صلح برقرار می‌شود؟
«نگاه من ‌‌مثبت است اما باید شرایط را مهیا کنند»؛ سرمربی پرسپولیس تأکید دارد که رقمی بیشتر از قراردادش نمی‌خواهد اما اتفاقاتی مثل قطع‌شدن تغذیه بازیکنان تیم، موضوعی است که او را علیه مدیران باشگاه شورانده است. حالا دیگر همه‌‌چیز به جلسه امروز این مربی با اعضای هیأت مدیره بستگی خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود این جلسه به صلح در باشگاه بینجامد اما به هر حال مشکلاتی که وجود دارد، ممکن است در ادامه این فصل به قرمزها لطمه بزند. پرسپولیس یک روز دیگر را هم به‌طور کامل از دست داده و حالا با این اتفاق‌ها در برنامه تمرینی به شکل محسوسی از رقبا عقب‌تر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید