• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 23 مهر 1402
کد مطلب : 205779
+
-

هم تفریح کن هم به اهدافت برس

یک زمانی بود که می‌گفتند برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود باید حسابی دود چراغ خورد و سختی ها را پشت سر گذاشت. اما حالا یکی از شروط رسیدن به موفقیت و اهداف مختلف در زندگی فردی و جمعی، تفریح و سرگرمی است! بله، درست خواندید. با درنظر گرفتن اوقاتی برای تفریح و سرگرمی، بهتر و زودتر به اهداف خود و دستاوردهای بزرگ و کوچک خواهیم رسید. در واقع، داشتن تفریح و سرگرمی، فرصتی مناسب برای دور هم جمع‌شدن و یا سپری کردن لحظاتی خوش با حال خوب را فراهم می‌کند. از سوی دیگر اختصاص زمانی برای تفریح، ​​در بلندمدت به حفظ سلامت روان و دستیابی به آرامش درونی ما کمک می‌کند، سلامت روان و آرامش درونی هم ما را در رسیدن به اهداف، یاری می‌رسانند. حالا چطور تفریح و سرگرمی مناسب خود را پیدا کنیم، بیرون رفتن از شهر با دوستان و خانواده، همیشه لذتبخش است. پهن کردن بساط ساده پیک‌نیک، جایی سرسبز در حوالی شهر به روحیه گرفتن و تجدید قوای شما کمک خواهد کرد.
برای ورزش‌کردن حتما نیازی به باشگاه رفتن نیست. روبه‌روی پنجره، کنج حیاط و یا گوشه‌ای از بوستان محلی هم می‌توانید کمی به بدن‌تان نرمش و کشش بدهید. آشپزی و طبخ یک غذای جدید در کنار خانواده نیز می‌تواند سرگرمی مناسبی باشد. انجام بازی‌های فکری یا رومیزی هم یکی از آن تفریح‌ها و سرگرمی‌هایی ا‌ست که ضمن ایجاد اوقات خوش، استرس و اضطراب شما را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد؛ بنابراین یک بازی رومیزی مناسب برای خود و اعضای خانواده‌تان یا دوستان‌تان انتخاب کنید و از یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز خانوادگی لذت ببرید. چیدن پازل‌های ساده تا سخت یا اجرای بازی‌های بومی و محلی هم برای افزایش اعتماد به نفس و سلامت روح، بسیار توصیه می‌شود.
مهارت‌آموزی و فراگیری یک رشته هنری، علمی و یا ورزشی مورد علاقه هم می‌توانند نوعی از تفریح و سرگرمی باشند. خواندن کتاب، گوش سپردن به موسیقی، تماشای فیلم و یا حتی انجام خرید روزانه را نیز به لیست تفریح‌هایتان اضافه کنید. فراموش نکنید که برای تفریح و سرگرمی که لازمه رسیدن به موفقیت و اهداف است، باید هزینه‌های مستقلی در نظر گرفت. تصور نکنید این هزینه‌ها، غیرضروری یا بیهوده هستند.
برگرفته از کتاب «تفریح‌کنان، زندگی کن» نوشته جیم. دبلیو

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :