• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
جمعه 21 مهر 1402
کد مطلب : 205600
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5Kk3
+
-

میز خبر

4کتاب ایرانی در فهرست کلاغ‌سفید کتابخانه مونیخ
فهرست کلاغ‌سفید2023 کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ در حالی رونمایی شد که در این فهرست 4عنوان کتاب فارسی از ایران درج شده است‌. در این فهرست که شامل 200عنوان کتاب کودک و نوجوان به 39زبان و از 57کشور جهان است، 4عنوان کتاب فارسی از ایران نیز درج شده است:«آفتاب‌مهتاب چه رنگه؟»، «دو سیاره»، «تذکره بادها» و «سیاوش‌نامه» .

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه محصولات هوش‌مصنوعی در ایران
آزمایشگاه ملی ارزیابی محصولات هوش‌مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی می‌شود. سیدمحمد رضوی‌زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این آزمایشگاه می‌تواند با بررسی محصولات و خدمات دریافتی، ضمن انجام تست‌های لازم و ارائه گواهینامه‌های مربوطه، اطمینان کافی برای استفاده‌کنندگان نهایی و همچنین رگلاتورها از کیفیت این محصولات و خدمات ایجاد کند.


مخازن گاز تاکسی‌ها رایگان تعویض می‌شود
محسن جوهری، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور خبر داده که طبق آخرین ویرایش مصوبه شورای اقتصاد، مقرر شده مخازن گاز تاکسی‌های دوگانه‌سوز رایگان تعویض شود. اطلاع‌رسانی‌هایی توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده تا تاکسی‌ها با مراجعه به مراکز معاینه فنی و ارجاع به آزمایشگاه‌های آزمون مخازن سی‌ان‌جی(CNG) برای نوسازی اقدام کنند. با توجه به ماده12 رفع موانع تولید در مصوبه شورای اقتصاد، مشکلی در بودجه اجرای این طرح وجود ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :