• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 20 مهر 1402
کد مطلب : 205524
+
-

نقل‌قول

اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان خبرنگار عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در آینده دنیا همه‌‌چیز به ارتباطات و فناوری‌های جدید مرتبط است. ترکیب هوش مصنوعی  و اینترنت اشیاء می‌تواند زندگی را بسیار ساده کند. کشورهایی که از خود دارایی دیجیتال نداشته باشند، حذف می‌شوند. البته در این زمینه ما در کشورمان به‌خودکفایی‌رسیده‌ایم.
البته به همت جوانان نخبه ایران زمین، در زمینه دانش بنیان کشور ما در این حوزه مستقل است.  به‌دلیل حضور فعال دانش‌آموزان خبرنگار در تمام عرصه‌ها و اهمیت نسل جوان ما تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته‌ایم و به آنها اینترنت رایگان می‌دهیم.‌

اردوی 1600نفره دانش‌آموزی
محمد باجلان، مدیر خبرگزاری پانا: در راستای برقراری عدالت آموزشی، قرار است ۱۶۰۰دانش‌آموز از 723منطقه آموزشی کشور را به‌صورت حضوری در اردوگاه‌های معاونت پرورشی شهر تهران با مهارت‌های خبرنویسی و فضای مجازی آشنا کنیم. تولید محتوای رسانه‌ای دانش‌آموزی، ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان، بالا بردن عزت نفس آنها، کشف استعدادها و آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، تقویت روحیه کنشگری و... از مهم‌ترین ماموریت‌ها و اهداف این اردو به شمار می‌آید.

راه‌اندازی سامانه «سپند» سرویس مدارس
احمد قیومی، فرماندار تهران: براساس آیین‌نامه جدیدی که برای سرویس مدارس تدوین شده است، مسئولیت سرویس مدارس به‌صورت کامل به شهرداری تهران سپرده شد؛ درحالی‌که در آیین‌نامه‌های قبلی فرمانداری تهران، یک ورودی در این حوزه داشت؛ اما در این آیین‌نامه جدید کل موضوع به شهرداری تهران سپرده شده است. از سوی دیگر سامانه «سپند» که برای سرویس مدارس طراحی شده بود، برای نخستین بار رونمایی و اجرایی شد تا همه اطلاعات در آنجا بارگذاری شود و رانندگان سرویس‌های مدارس در آن ثبت نام کنند.

ایران در معرض سالخوردگی
حسین مروتی، دبیر کارگروه تخصصی ستاد ملی جمعیت: از هر۱۰ نفر جمعیت کشور یک نفر بیش از ۶۰ سال سن دارد، ‌این روند به سرعت در حال تغییر است و در ۲۰الی ۳۰ سال آینده از هر 4 ایرانی یک نفر بالای ۶۰ساله خواهد بود. حرکت جمعیت کشور به سمت سالخوردگی، مشکلی است که با آن مواجه هستیم.
بر این اساس، باید فرزندان بیشتری متولد شوند تا پشتیبان این قشر از جمعیت کشور باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید