• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 19 مهر 1402
کد مطلب : 205450
+
-

باور قابل زوال‌بودن

حسین نقی؛کارشناس مسائل بین‌الملل

ناظر به یک نکته دقیق ادراکی است. در جریان اغتشاشات سال گذشته، نقطه کانونی هدفگذاری دشمن، «ایجاد تلقی و تصویر رفتنی‌بودن جمهوری اسلامی» در میان اپوزیسیون نظام بود. این هدفگذاری در نهایت به نتیجه نرسید و شکست خورد که توضیح دلایل و مراحل اجرای پروژه قبلا بحث شده و در جای خودش می‌شود به آن پرداخت.

اما در ۱۵مهر چه اتفاقی افتاد؟
با حمله ناگهانی و البته پیش‌دستانه حماس، اسرائیل چنان شکست اطلاعاتی، نظامی و امنیتی‌ای را متحمل شد که
این بار«باور قابل زوال بودن» رژیم صهیونیستی در ذهن حتی طرفداران و هسته سخت این رژیم شکل گرفت.
تصویری که طی این 3،2 روز، ساکنان مناطق اشغالی از حکومت خود دیدند، تصویر حکومتی قابل زوال، محوشدنی و قابل فروپاشی است. تصویر ژنرال بلندپایه امنیتی که با لباس خواب بدون هیچ مقاومتی خودش را تسلیم سربازان مقاومت کرده است، نماد فروریختن هیمنه پوشالی و زوال‌یافتنی بودن این حکومت غاصب است.  همان وعده‌ای که رهبران ایران 40سال است با باور قلبی آن را اعلام کرده‌اند، اکنون در ذهن اسرائیلی‌ها امری ممکن و قابل تحقق شده است. درواقع همان هدفی که سال گذشته در مورد جمهوری اسلامی دنبال می‌کردند، کمانه کرده و به خودشان اصابت کرده است.
اکنون برخی از معتبرترین خبرگزاری‌های دنیا بحث پایان اسرائیل را مطرح کرده‌اند. برای فهم این نکته، باید خودتان را جای ذهن و درک آن شهرک‌نشینی بگذارید که تا قبل از این طوفان، روی بلندی‌های مشرف به غزه با احساس امنیت کامل می‌نشست و درحال مستی، بمباران زن و کودک فلسطینی را تماشا می‌کرد و خیالش از پاسخ مقاومت راحت بود، اما امروز در حال دویدن و فرار در همان بیابان‌هاست تا مبادا اسیر سربازان حماس شود.
حتی تصویری که ما طرفداران جمهوری اسلامی و دشمنان اسرائیل، از رژیم صهیونیستی امروز داریم با تصویر هفته قبلمان از این رژیم متفاوت است.  میزان باورپذیر بودن وعده محو اسرائیل اکنون برای ما هم بیشترشده است. تاکید رهبرمعظم انقلاب بر غیرقابل ترمیم بودن این شکست را باید از همین زاویه نگاه کرد. اکنون باور به محوشدن رژیم صهیونیستی در ذهن و مغز ساکنان شهرک‌ها و شهرهای صهیونیستی هم شکل گرفته و این واقعیتی است که قابل بازگشت و ترمیم نیست؛ دیواری است که فروریخته است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید